Zetor Forterra 140

Zetor Forterra 140


Wt, 10 grudnia 2013, 19:43
4389
ursus912ic330
 
Posty: 0
Obrazki: 16
Dołączył(a): N, 24 listopada 2013, 09:19
Lokalizacja: Kożuchów

Opis obrazka

Nowy nabytek :)

Komentarz przez cwikla274 » Wt, 10 grudnia 2013, 19:53

ciekaw jestem wrażeń z pracy
JAK ZA DAWNYCH LAT
Avatar użytkownika
cwikla274
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 21
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:40

Komentarz przez BartoszPoniatowice » Wt, 10 grudnia 2013, 19:59

Ahh gdy widze Forterre to mi sie znajomy przypomina :D On ma Proxime 70 i Forterre 125 i mowi ze tyli pali :lol:
Ostatnio edytowany przez BartoszPoniatowice w Wt, 10 grudnia 2013, 19:59; edytowany 1 raz
Bartosz jedyny na FPR autoryzowany diler fabrycznie używanych maszyn i ciągników :)
Avatar użytkownika
BartoszPoniatowice
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 940
Dołączył(a): N, 22 lipca 2012, 09:06
Lokalizacja: Oleśnica

Komentarz przez wacek21 » Wt, 10 grudnia 2013, 19:59

Gratuluje, do garażu sie nie zmieści ?
Avatar użytkownika
wacek21
Moderator
 
Posty: 64
Obrazki: 51
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:40
Lokalizacja: Śląsk cieszynski

Komentarz przez Skrok » Wt, 10 grudnia 2013, 20:00

Obciążniki na przód dojdą ?? jaka cena ? gratulować :roll:
Skrok
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 61
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 20:34

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 10 grudnia 2013, 20:01

ja też bo moja ma 110 km i szybko traci przyczepnośc przy full obciążeniu a co dopiero 140 km :D dobra by była do Varianta chyba że by sprzęgło nie wytrzymało.
Gratuluje zakupu i zakładaj obciążenie z przodu bo dużo nim nie narobisz bez
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez Guzik » Wt, 10 grudnia 2013, 20:42

Przy frocie i tracić przyczepność :lol:
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 10 grudnia 2013, 20:50

guzik a twoja nie traci??
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez Senator » Wt, 10 grudnia 2013, 21:13

Gratulacje, pochwal się kolego na ilu ha U912 zarobiła na frote? :)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie

Komentarz przez majran » Wt, 10 grudnia 2013, 21:34

MaRcOwZu napisał(a):ja też bo moja ma 110 km i szybko traci przyczepnośc przy full obciążeniu a co dopiero 140 km

Kto powiedział, że to ma 140 KM?
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Komentarz przez Guzik » Wt, 10 grudnia 2013, 21:56

@Marc Moja nie traci przyczepności Jakie masz ciśnienie w kołach i opony "rozmiar"
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez przemek99 » Wt, 10 grudnia 2013, 22:05

BartoszPoniatowice napisał(a):Ahh gdy widze Forterre to mi sie znajomy przypomina :D On ma Proxime 70 i Forterre 125 i mowi ze tyli pali :lol:


Skoro tyle pali to po co kupował drugiego Zetora?
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 785
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 10 grudnia 2013, 22:11

tył chyba 460 a przód 380 jak się nie mylę, nawet jak upuszczaliśmy powietrza to też się nie za ciekawie było, a jak nieraz zdejmujemy obciążniki z przodu do transportu to na polu już nic nią nie pociągniesz, te 700 kg ja ratuje
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez igorass » Wt, 10 grudnia 2013, 22:28

majran napisał(a):
MaRcOwZu napisał(a):ja też bo moja ma 110 km i szybko traci przyczepnośc przy full obciążeniu a co dopiero 140 km

Kto powiedział, że to ma 140 KM?

Też nie wierzyłem w możliwości Forterry, ale naprawdę ten silniczek daje radę ;)
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Pawel11441 » Wt, 10 grudnia 2013, 22:55

W polu było czuć różnicę miedzy naszą 11441 a 140HSX :)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 10 grudnia 2013, 23:01

w mocy pewnie tak a czy w uciągu?
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez krzysiek16m » Śr, 11 grudnia 2013, 01:36

Gratulacje ;) . Ile za taką?
Avatar użytkownika
krzysiek16m
FIRMA
 
Posty: 59
Obrazki: 47
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 12:51
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Komentarz przez robercik » Śr, 11 grudnia 2013, 11:40

Według ECE R 24 to ma około 130 koni.

Ciśnienie to pewnie fabryczne ponad 2 Atm, dobre dociążenie przedniej osi musi być.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez Guzik » Śr, 11 grudnia 2013, 12:59

@Mar Za wąskie opony masz ja mam 520 tył przód 420 i nie ma bata żeby na błocie została
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez ursus912ic330 » Śr, 11 grudnia 2013, 16:16

Zetor będzie miał TUZ-a i balast z przodu, ale dopiero gdy gwarancja się skończy.
Ten zetor powinien mieć dobry uciąg ponieważ z tyłu ma opony 600, a z przodu 420. Według mnie powinien sobie radzić. Wszystko będzie zależało od operatora. A fronterra ta ma 136 km. A bez obciążników i tak dużo nią zrobię.
A 912 zarobił na nią przy niecałych 60 ha :)
ursus912ic330
 
Posty: 0
Obrazki: 16
Dołączył(a): N, 24 listopada 2013, 09:19
Lokalizacja: Kożuchów

Komentarz przez igorass » Śr, 11 grudnia 2013, 17:09



Też problem z dociążeniem, choć i kierowca nie bez winy ;)
Ostatnio edytowany przez igorass w Śr, 11 grudnia 2013, 17:10; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez zetorki » Śr, 11 grudnia 2013, 17:24

No właśnie, @igorass dobrze prawi, ciekaw jestem co każdy inny kierowca zrobił by w tej sytuacji, oczywiście wyciągając przyczepę tym ciągnikiem co na filmie :D
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 304
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez gonzo » Śr, 11 grudnia 2013, 17:36

Jestem prze szczęśliwym posiadaczem froty 125. Co mogę dodać moc jest, główny problem to przełożenie tej mocy na ziemię. W tym roku oprócz obciążnika na przednim tuz zalałem przednie koła wodą. w przyszłym roku zalewam tez tylne bo jest widać poprawę.
Co do filmu... wg. mnie trzeba było zrobić rundkę i wyjeżdżać z prędkością ~12-15km/h bezwładność by pomogła :)
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez igorass » Śr, 11 grudnia 2013, 17:38

Żeby to też nie zabrzmiało tak, że ja na pewno bym wyjechał - raczej wątpię. Traktorzysta miał trochę pecha, doszło też do nagromadzenia się kilku niesprzyjających okoliczności jak np. stromy podjazd na szosę itd.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Skrok » Śr, 11 grudnia 2013, 17:56

@gonzo a co na zimę spuszczasz wode z kół?? czy masz płyn jakiś zalany??
Skrok
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 61
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 20:34

Komentarz przez ursus912ic330 » Śr, 11 grudnia 2013, 18:11

Mi się wydaje, że zbyt wolno jechał. Nie wierzę, że z większym pędem by nie poszło. Nawet i słabszym ciągnikiem dały by radę z tym wyjechać. Ale właśnie wszystko zależy od kierowcy. Jemu nie dużo zabrakło. PRzednia oś przyczepy go tylko trzymała...
ursus912ic330
 
Posty: 0
Obrazki: 16
Dołączył(a): N, 24 listopada 2013, 09:19
Lokalizacja: Kożuchów

Komentarz przez gonzo » Śr, 11 grudnia 2013, 19:19

No muszę spuścić, jest woda, chyba jutro bo go w końcu umyję. Kupiłem za radą chłopaków taki specjalny zaworek do zalewania i spuszczania a że to pierwszy raz to jest woda i chyba woda zostanie bo coś co by nie trawiło felg to duży koszt. Jest temat na forum o zalewaniu kół.
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez kris19911 » Śr, 11 grudnia 2013, 19:21

@igorass stromy? :shock: nie żartuj, tutaj przecież płasko jak na stole jest
Co do zetora to aby wykorzystać te 130km potrzeba przynajmniej 7t wagi ciagnika i wtedy można ocenić co jest wart w polu.
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez tomeklambo » Śr, 11 grudnia 2013, 19:45

ile ton na tej przyczepie ? tak mniej więcej / pytanie do znawców :D
Ostatnio edytowany przez tomeklambo w Śr, 11 grudnia 2013, 20:06; edytowany 2 razy
tomeklambo
Zaczynający przygodę
 
Posty: 24
Obrazki: 15
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 19:47

Komentarz przez gonzo » Śr, 11 grudnia 2013, 19:46

Krzysiek zobaczymy czy wytrzyma to frota i sprzęgło. Mój ma około 4600kg standardowej masy jak policzyłem jak zaleję wszystkie koła i obciążnik przedni zawieszę, w kołach tylnych mam obciążniki to będzie blisko 7 ton właśnie :mrgreen:
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez kris19911 » Śr, 11 grudnia 2013, 19:53

No parz jak trafiłem ;) Jak wytrzyma u Ciebie to wytrzyma wszystko i mozna pomyśleć w przyszłosci o zakupie zetora :)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez gonzo » Śr, 11 grudnia 2013, 20:00

Kolego @ursus912ic330 jaka marka opon?Myślę że słuszny rozmiar :thumbup: . Sam balon może już coś da, jak kupowałem nie można było brać 600 i mam 520, raz szerokość faktyczna to krętactwo bo balon powoduje że mają fizycznie dużo mniej mm a dwa twarde strasznie a zejść z ciśnieniem nie bardzo można... Mam Mitas, zszedłem raz przy oraniu do 1,2 bar, to zdjąłem oponę :|
Kris Zetor zrobił się strasznie drogi, choć i inne poszybowały wysoko, za to skakanie samo drugi raz bym nie kupił.
P.S. Masz chociaż spokój z felgami bo pełne, ja mam skręcane to co chwilę musiałem je dokręcać na początku :x
Ostatnio edytowany przez gonzo w Śr, 11 grudnia 2013, 20:02; edytowany 1 raz
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez Guzik » Śr, 11 grudnia 2013, 20:45

Ja z swojej frotki wyrzuciłem tylne obciągniki a przód został te 700 kg jak się nie mylę i jest o niebo lepszy rozkład masy bo jak miałem z tyłu obciążniki to z agregatem uprawowi siewnym przy ciśnieniu 2 bar jechałem na felach :D
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez Pawel11441 » Śr, 11 grudnia 2013, 21:04

Co do masy to macie rację, o ile nasza idzie dobrze to tej HSX brakowało parę kg. Jak zaczynałem orać to było troszkę mokro i przy wyłączaniu półbiegów silnik sobie radził a ciągnik nie przyspieszał ;)

gonzo napisał(a):Kris Zetor zrobił się strasznie drogi, choć i inne poszybowały wysoko, za to skakanie samo drugi raz bym nie kupił.
P.S. Masz chociaż spokój z felgami bo pełne, ja mam skręcane to co chwilę musiałem je dokręcać na początku :x

HSX niby tylko 10cm dłuższa a już nie skacze :) A co do felg to u nas na początku też się rozkręcały, szczególnie z tyłu, później kupiliśmy jakieś szersze nakrętki i jest z tym spokój, ale żeby nie było tak kolorowo to nam popękały te mocowania które są przyspawane do obręczy i musimy zainwestować w nowe felgi :(
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez MaRcOwZu » Cz, 12 grudnia 2013, 13:50

no to widzę że nie tylko mi brakuje masy w fortce, felgi dokręcam co tydzień z tyłu a teraz zauważyłem że zaczynają pękać te mocowania, beka robi swoje :problem:
Ostatnio edytowany przez MaRcOwZu w Cz, 12 grudnia 2013, 16:22; edytowany 2 razy
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez ursus912ic330 » Cz, 12 grudnia 2013, 18:26

Ja od razu chciałem pełną felgę. Opony 600 są dostępne od listopada. Ja myślę na przód dać mu obciążnik ponad 1t + masa TUZ-a :) Co o tym myślicie ? Chyba wystarczająco jak na niego ?
ursus912ic330
 
Posty: 0
Obrazki: 16
Dołączył(a): N, 24 listopada 2013, 09:19
Lokalizacja: Kożuchów

Komentarz przez gonzo » Cz, 12 grudnia 2013, 18:36

Tona na przednim TUZ załatwi sprawę przodu ale jeszcze tył... W kołach nie masz więc będzie skakać, moja nie skacze jak mam coś powyżej 1000kg a najlepiej powyżej 1500kg na tylnym TUZ, wtedy jedzie płynnie jak "zachodnie"
Co powiecie o pracy ciągłej z włączoną amortyzacją podnośnika ? Mniej mi rzuca czy to w pługu czy w krótszych ale cięższych od pługa maszynach. Pracuję więc na włączonej, ciekawe ile wytrzyma :D
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez marek » Cz, 12 grudnia 2013, 18:42

Widzę, że kolejna osoba po koledze @gonzo chce zainwestować w szyny kolejowe: Jak coś to mam na stanie i na handel i nawet nie śmigane :lol:
marek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 57
Obrazki: 42
Dołączył(a): So, 16 czerwca 2012, 12:53

Komentarz przez zetorki » Cz, 12 grudnia 2013, 18:46

Ja cały czas pracuję na włączonej amortyzacji, tylko jak popracuje tak ze 3-4 h bez przerwy to potrafi zwariować podnośnik nie reagując na ustawienia i wtedy trzeba wyłączyć i włączyć przedni napęd i znów działa jak należy :D
Nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego ale to działa :D
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 304
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez MaRcOwZu » Cz, 12 grudnia 2013, 18:49

to muszę Cię zadziwić że u mnie jak się zatnie to to zapłon muszę wylączyć :lol:
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez Guzik » Cz, 12 grudnia 2013, 20:38

Ja nie wiem co wy robicie z tymi ciągnikami :lol: Skoro mój żyje gdzie jeździ 4 kierowców i jest najbardziej dopier..... ciągnikiem w gospodarstwie i zawsze gdzie bagno idzie on i jakoś problemu z masą nie mam. Był okres że grubera 3 m na głębokość 25 cm ciągał i przyczepności nie tracił :D
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez Pawel11441 » Pt, 13 grudnia 2013, 14:31

@guzik to na pewno masz forterre, czy jakiś inny ciągnik obudowałeś? :D
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez ursus912ic330 » Pt, 13 grudnia 2013, 19:17

Tyłu nie dociążam, bo będzie pracował z ciężkimi maszynami u mnie wieć będzie miał obciążenie.
ursus912ic330
 
Posty: 0
Obrazki: 16
Dołączył(a): N, 24 listopada 2013, 09:19
Lokalizacja: Kożuchów

Komentarz przez gonzo » Pt, 13 grudnia 2013, 22:57

Zawieszanymi czy ciąganymi? Nawet przy zawieszanych a kopiujących teren wałem tylnym zobaczysz że tyłek ma duży poślizg. Możesz zmierzyć jaka jest fizyczna szerokość opon tylnych i przednich? Z góry dzięki.
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez Guzik » Pt, 13 grudnia 2013, 23:56

@gonzo Ja mam zmierzyć opony ??
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Powrót do Zetor, ZTS