będę wklejał tekst z instrukcji EurOpal.
1.Koło podporowe służy za koło wodzące! Dlatego hydrauliczny układ
regulacji należy tak nastawić, żeby górne cięgno prowadzący
zwłaszcza w wypadku pługów 5- bruzdowych był obciążony siłą
pociągową. Dzięki temu ciężar przenoszony jest z pługa na ciągnik;
minimalizuje to poślizg i redukuje zużycie paliwa.
2.Koło podporowe pługa powinno tylko służyć za koło wodzące i zapobiegać
nadmiernej głębokości roboczej pługa. Dlatego ciężar pługa należy w jak
największym stopniu przenieść na ciągnik, aby zapobiec nadmiernemu
poślizgowi. Za duży poślizg prowadzi do przedwczesnego zużycia opon i
zwiększonego zużycia paliwa.
3.Górne punkt
zawieszenia musi być podczas pracy
zawsze obciążony na ciągu, w
szczególności wtedy, gdy jest on
połączony z otworem wzdłużnym (2).
Sworzeń górnego drążka kierującego (3)
musi przylegać podczas pracy zawsze z
przodu w otworze wzdłużnym (2)
Czyli chodzi o to, że jak koło podporowe topi się w ziemi to nie znaczy że jest za wąskie,tylko że jest źle ustawiony łącznik górny i masa pługa nie jest przeniesiona na ciągnik. Ja też orze na fasolce ale bolec od cięgła opiera się o przednią ściankę. Jak już wszystko przy pługu ustawię to wysiadam 15 raz z traktora

opuszczam lekko pług, skręcam łącznik 2-3oborty i podnoszę pług na odpowiednią wysokość do orki, podczas podnoszenia traktor dociąży się masą pługa, niby trzy obroty a w uciągu szalona różnica. w MF uciągu mi nigdy nie brakuje, tylko mocy.
18 południk.