MTZ 82TS i ładowacz TUR 5

MTZ 82TS i ładowacz TUR 5


N, 15 września 2013, 11:06
3630
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Opis obrazka

Już prawie 1000 mth u nas. ;)

Komentarz przez pioter » N, 15 września 2013, 11:49

I jak, popsuł Ci trochę nerwów przez ten czas??? ;)

daje radę z rozrzutnikiem???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 543
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez ziemek » N, 15 września 2013, 12:34

Z rozrzutnikiem rade daje, o ile rozrzutnik w błocie nie usiądzie ;) ale w Mengelce już nie bardzo, jak złapie więcej kuku to przekaźnik się ślizga... :( Zimą trzeba będzie tarczki wymienić, póki co kuku dalej kosi Zetorek a ten na pryzmie robi.
Było trochę awarii, część z mojej strony, część ze storny poprzedniego właściciela, jak to po zakupie używanego ciągnika... Ale chociaż części tanie i jak do tej pory wszystko samemu zrobiłem.
Trzeba by zajrzeć do tarcz hamólcowych bo na jedno koło bierze i pomyśleć o nowych wyższych oponkach na tył bo sie napęd nie zgdywa...
Ogólnie robotę robi, ale trochę trzeba przy nim jeszcze posiedzieć. ;)
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez pioter » N, 15 września 2013, 13:36

u mnie MTZ 82 z sieczkarnią chodził lepiej jak 54 na początku, mniej z obrotów schodził.

jakie opony z tyłu 16.9R38???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 543
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez ziemek » N, 15 września 2013, 14:04

Dokładnie, ale przydarte sporo są, przydały by się 18,4 R38 tylko nie Voltyre, bo te za sztywne. Przód powinien troszkę przybierać a u mnie idzie wolniej niż tył, to gółwna wada tego ciągnika, bo przez to silnik ma ciężej, ciągnik ma mniejszy uciąg bo tył przybrzebuje a przód ciagnie równo, dlatego myślę o wyższych oponkach, no i zyska na uciągu.
Kuzyn kupił MB280 w tym roku do MTZ82 i śmiga aż miło, tak że pewnie jak zrobię ten napęd WOM-o będze robota sprawniej szła. Zetor ma ciążko w sieczkarni bo to tylko 48 koni, 4 polową jeżdżę - idzie tak samo jak C360 4 polową, ale MTZ na pryzmie robotę robi, teraz nikt Fiskarsów do ręki nie bierze do kuku bo i nie ma po co. ;)

Lekko włączał Ci się WOM w MTZ-cie? Robiliście coś przy tym?
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez Pawel675DT » N, 15 września 2013, 20:01

Jak do tyłu założysz większe opony, a przednich nie zmienisz to jeszcze bardziej przód będzie hamował...
Pawel675DT
 

Komentarz przez ziemek » N, 15 września 2013, 22:12

Przednie opony sa teraz za wysokie względem tylnych, jak do tyłu założe wyższe, albo to przodu niższe to problem powiniem zniknąć.
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 17 września 2013, 11:44

hee a pomyśl sobie jak te koła się względem siebie toczą ile obrotów przednie a ile tylnie....jak założysz z tyłu jeszcze większe to wcale nie bedziesz mógł napędu włączyć prz przód poprostu będzie się pchał...z przodu załóż nowe opony i po sprawie, ja też tak w swoim miałem...
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez ziemek » Wt, 17 września 2013, 13:26

Dziwne, bo z przodu mam dużo leprze opony niż z tyłu.

Tak myślę i może jest tak jak piszecie, ale wychodziło by na to, że cos jest nie tak z przystawką przedniego napędu, bo tylne opony mają ze 30% bieżnika a przód ze 60, Jak założe wszystie 4 nowe to bedzie jeszcze gorzej....

Postaram sie nakręcić filmik jak się ciągnik zachowuje przy cofaniu z włączonym 4x4, widać jak przód wolniej się toczy, przy skręconych kołach ściąga opony z felg. :(
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez MaRcOwZu » Wt, 17 września 2013, 15:49

ja cofasz i skecisz to pewnie przód się ciągnie a tylnie koło buksuje...czy napewno są za mały koła z przodu...może poprzedni właściciel coś pozamieniał z kołami ale wątpię bo są wszystkie ogrginalne, albo ktoś kiedyś remontował przedni most i przystawkę do skrzyni i nie te tryby założył bo są jeszcze takie egzemplarze które mają z tyłu koła bodajże R30
MaRcOwZu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 282
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 21:11

Komentarz przez ziemek » Wt, 17 września 2013, 17:39

Kuzyn ma Pronara 1025 i na przodzie ma chyba r24, jeśli otwory pasują to bym musiał przełożyć na próbę co się będzie działo, niech lepiej przygrzebuje przód niż ma hamować.. :(
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 540
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez Adrian_Przybylak » Pt, 12 grudnia 2014, 12:31

to przód załóż rozmiar większy i po kłopocie...
Adrian_Przybylak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 25
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 08:15
Lokalizacja: Turek

Komentarz przez boku27 » Pt, 12 grudnia 2014, 13:52

Taśmę od WOM można podkręcić. Bo jak będzie Ci się mocno ślizgać to koło wytrzesz i zmienisz komplet. ;)
boku27
Nowicjusz
 
Posty: 9
Obrazki: 119
Dołączył(a): N, 29 września 2013, 22:59
Lokalizacja: barlinek

Powrót do MTZ, Belarus