Bizon Z056 Super

Bizon Z056 Super


Śr, 28 stycznia 2015, 21:18
3875
golomb
 
Posty: 0
Obrazki: 5
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 19:39
Lokalizacja: Stara Biała

Opis obrazka

remoncik

Komentarz przez gregorius » Śr, 28 stycznia 2015, 21:37

co tam się stanęło? :)
Jeśli myślicie że jestem tak głupi na jakiego wyglądam, mylicie się.....jestem ciut głupszy.
Avatar użytkownika
gregorius
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 2
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 10:36
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Pawel11441 » Śr, 28 stycznia 2015, 21:47

Ta oś i skrzynia to jakieś delikatne wygląda ;)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez biebiek145 » Śr, 28 stycznia 2015, 22:04

Dlatego bizonem z pełnym zbiornikiem przez bruzde strach szybciej przyjeżdżać :D
Avatar użytkownika
biebiek145
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 71
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 20:18
Lokalizacja: WSE

Komentarz przez bobytempelton » Śr, 28 stycznia 2015, 23:13

Biebek czemu strach?? ja się jedynie o opony boję by nie strzeliły, nigdy nie widziałem by się coś z mostem stało, nie pisze tu o półosi czy luzujących śrubach.
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez przemek99 » Śr, 28 stycznia 2015, 23:27

U mnie nie obyło się bez wzmocnień :-D
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 785
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez zetorki » Cz, 29 stycznia 2015, 07:23

U nas tylko pół osie się ukręcają i śruby na satelitach ścina, poza tym jakoś tam chodzi :D
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 304
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez wojtek3222 » Cz, 29 stycznia 2015, 07:36

Półosie ukręcają się głównie jak ten wspornik skrzyni pod spodem pęknie i się nie zauważy. U nas nie pamiętam ile razy go spawaliśmy ;)
wojtek3222
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 2
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 10:08

Komentarz przez czarek7340 » Cz, 29 stycznia 2015, 08:41

U nas u ludzi jak z pelnym zbiornikiem przejezdzali felgi popekaly :) U mnie ponad 4600 mtg od nowosci i odpukac jeszcze nic, jedynie od bruzd tarcza sprzeglowa sie ukrecila powyzej nitow :)
Ostatnio edytowany przez czarek7340 w Cz, 29 stycznia 2015, 08:49; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
czarek7340
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 170
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 06:46
Lokalizacja: Płońsk

Komentarz przez Stasiek_84 » Cz, 29 stycznia 2015, 20:17

Skrzynie w bizonach wymagały minimum raz na rok bebeszone i wieczne spawanie ram aż odkosy dostały od osi do ramy metr za ośką, pagórki zabijają układ napędowy tych maszyn
Drążek hamulcowy przełożony z ręcznego pod pedał nożny czy wszystko działa? Zwykle nożne zalewały się olejem i wymagane było przepięcie ręcznego pod pedał żeby szlo hamować :mrgreen:
Avatar użytkownika
Stasiek_84
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 180
Obrazki: 64
Dołączył(a): Wt, 29 stycznia 2013, 10:51
Lokalizacja: Warmia i mazury, powiat Olsztyn

Komentarz przez zuras » Cz, 29 stycznia 2015, 20:27

U mnie oski na mocowaniach spawane byly powyrywalo sie to itp az 6 sezonow temu zrobione byly nowe uchwyty itp i od tej pory nawet sruby sie nie luzuja 6 sezonow bez zagladania do skrzyni ani nic - a ostatnie 3 sezony to bezawaryjnie praktycznie sie kosi :thumbup:
zuras
Zaczynający przygodę
 
Posty: 87
Obrazki: 58
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:11

Komentarz przez boku27 » Cz, 29 stycznia 2015, 20:35

Stasiek_84 napisał(a):Skrzynie w bizonach wymagały minimum raz na rok bebeszone i wieczne spawanie ram aż odkosy dostały od osi do ramy metr za ośką, pagórki zabijają układ napędowy tych maszyn
Drążek hamulcowy przełożony z ręcznego pod pedał nożny czy wszystko działa? Zwykle nożne zalewały się olejem i wymagane było przepięcie ręcznego pod pedał żeby szlo hamować :mrgreen:

W ten sposób było łatwo spalić kombajn lub właśnie rozwalić skrzynie. ;) U nas w bizonie przez niecałe 20 lat koszenia do skrzyni było zaglądane 2 razy. Nigdy nie była wymieniana półośka i też trochę ha przekosił. Ogólnie maszyna bardzo udana była. :thumbup:
boku27
Nowicjusz
 
Posty: 9
Obrazki: 119
Dołączył(a): N, 29 września 2013, 22:59
Lokalizacja: barlinek

Komentarz przez Arek » Cz, 29 stycznia 2015, 20:46

Stasiek_84 napisał(a):Skrzynie w bizonach wymagały minimum raz na rok bebeszone i wieczne spawanie ram aż odkosy dostały od osi do ramy metr za ośką, pagórki zabijają układ napędowy tych maszyn
Drążek hamulcowy przełożony z ręcznego pod pedał nożny czy wszystko działa? Zwykle nożne zalewały się olejem i wymagane było przepięcie ręcznego pod pedał żeby szlo hamować :mrgreen:


Dodaj, że dotyczy to tylko suprów. Rekordy skrzynie i osie mają bezawaryjne.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez Stasiek_84 » Cz, 29 stycznia 2015, 20:57

rekorda nie było za to nawet 4 supry na placu, na równym skrzynie supra może i żyły ale pagórki to już ponad ich siły
wzmocnieniem ramy nie zabije skrzyni ale uratuje ramę prze kolejnym spawaniem, małe pożary przy tym sie zdarzały ale nic poważnego trzeba czyścić maszynę i pilnować w czasie jak i po spawaniu
Avatar użytkownika
Stasiek_84
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 180
Obrazki: 64
Dołączył(a): Wt, 29 stycznia 2013, 10:51
Lokalizacja: Warmia i mazury, powiat Olsztyn

Komentarz przez kris19911 » Pt, 30 stycznia 2015, 12:23

Po postawieniu kombajnu na hederze trzeba było wiele elementów wzmacniać, ale jak narazie od 5 lat z tym spokój. teraz felga z jednej strony pęka.
Skrzynia no niestety ale raz w sezonie wymaga interwencji. Hamulce tak jak @stasiek pisze przekładka ręcznego na pedał to dobre wyjście, jednak trzeba sprawdzać stan okładzin bo hamuje dobrze, ale zużycie jest znaczne.
Podsumowując super jest super ale na równiny :)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Mariusz x » Pt, 30 stycznia 2015, 18:42

@przemek99, Stasiek_84
Jak dawaliście wzmocnienie od osi do ramy z tyłu to z obu stron? Z prawej strony jest to łatwe do zrobienia, ale z lewej przeszkadza obudowa sprzęgła. Jak to rozwiązaliście?
Kołysząca się przednia oś jest upierdliwa, bo przy cofaniu pod górę luzuje się pas jezdny, wybiera też luz z pedału sprzęgła przez co ciężko je ustawia. W tym roku chcemy temu jakoś zaradzić ;) .
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Komentarz przez Patryk3802 » Pt, 30 stycznia 2015, 21:23

Ja za remont swojego dopiero wiosna sie biorę, nie mam jeszcze konkretnego garażu a na dworze robić teraz zimno;/ u mnie hamulce, wariator, blachy boczne do wymiany i inne częsci blacharki "poprawić" no i malowanie.
Avatar użytkownika
Patryk3802
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 86
Dołączył(a): N, 25 listopada 2012, 14:28
Lokalizacja: Woj. Dolnośląskie, powiat wołowski DWL

Powrót do Bizon Z050 i Z056 "Super"