Strona 1 z 1

Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 5 czerwca 2012, 14:52
przez andrzej2110
Witajcie. Zbliża się moment naprawy głównej silnika w moim ciągniku. Myślę aby oddać go do Iławy. Czy ktoś tam remontował silnik?? Jak z jakością wykonania i czy drogą biorą?? Jest gwarancja??

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 5 czerwca 2012, 17:04
przez MECHANIZATOR
Jak byś nie miał za daleko to w Kostrzynie Wlkp firma Moto-Rem robi konkretnie i w miarę tanio

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: So, 9 czerwca 2012, 09:05
przez 255
Czemu oddajesz silnik firmie, nie lepiej to zrobić samemu, wiadomo wał i głowice trzeba oddać do fachowca, ale reszta.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 21:20
przez andrzej2110
Znajomy też tak myślał ze taniej będzie zrobić "samemu". Po 2 latach od tej "naprawy" silnik był w gorszym stanie niż przed remontem. Następnym razem dał silnik do Iławy i chodził dobrze dopóki jeden "mechanik" się do niego nie dorwał... Niepotrzebnie rozebrał silnik. Nic nie wymienił ale po złożeniu już nie było to samo.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 21:40
przez tomeklambo
masz racje oddaj do zakładu, to nie jest taki prosty silnik do zrobienia jak w c-360. Co do tematu to sąsiad miał tam chyba robiony kilka lat temu i chodził dobrze ;)

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 21:56
przez wiesmag
A w czym ten silnik jest bardziej skomplikowany-to że ma tuleje suche?
niektórzy nie muszą mieć do silników smykałki-to lepszym rozwiązaniem jest konkretny warsztat,nie mechanik co tylko liznął.

osobiście do dużych zakładów naprawczych mam zadrę-a to z minionej epoki.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 22:34
przez ziemek
Braciszek niby ciemny w warsztacie a silnik od swojej hondy civic w mak rozebrał, dziś honda śmiga po trasach i oleju nie bierze. ;)


Andrzej w Iławie znajomy wymianę SW400 do Bizonka robił, chodzi na prawdę ładnie już któryś sezon, sam miałem w zeszłym roku zrobić to samo, ale w końcu sami remont zrobiliśmy. ;)

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 22:36
przez andrzej2110
Dali gwarancje?? Silnik był na hamowni??

A czy jest ktoś komu zrobili źle silnik??

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 14:34
przez 255
Może i tak, ojciec sam remontuje swoje sprzęty, ale żadna z owych nie posiada silnika Perkinsa.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 21:11
przez ziemek
Gwarancja jak się nie mylę na rok czasu - u Bizona to 2-3 tyg pracy \jeden sezon\.

3p nie jest znowu aż tak skomplikowany ;) zrobią Ci i ferdek będzie dalej śmigał.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 22:51
przez Machefi
W silnikach 3p krytycznym momentem jest wciskanie tulei. Profesjonalne warsztaty najczęściej wciskają nie obrobione tuleje i dopiero później doprowadzają je do odpowiedniego wymiaru i honują. Przy wciskaniu trzeba zmierzyć, czy są potrzebne podkładki pod tuleje, aby nie były osadzone poniżej płaszczyzny bloku silnika (ewentualnie mogą lekko wystawać i przy planowaniu będą zebrane). Zbyt nisko osadzone tuleje często były już osadzone w fabryce i wtedy wydmuchiwało uszczelkę pod głowicą. Wciśniecie gotowych tulei może powodować ich odkształcenie i powodować problemy, przy surowych tulejach szlifowanie zniweluje odkształcenia. Ważne jest też sprawdzenie otworów na wał czy leżą w jednej osi i ewentualnie trzeba to skorygować. Czasami po dokładnym wyczyszczeniu i osuszeniu widać pęknięcia na podporach wału. Jeśli blok był osiowany kilka razy to mogą zbyt mocno zazębiać się koła od rozrządu i trzeba je szlifować. Generalnie jak ktoś nie zna się na mechanice, nie ma doświadczenia i narzędzi to lepiej niech odda silnik do profesjonalnej firmy. W silniku jest mnóstwo rzeczy które trzeba posprawdzać i zweryfikować, o których większość mechaników "z przypadku" nie ma pojęcia, nie mówiąc o posiadanych narzędziach.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 16:28
przez dawid12
@andrzej2110 jeśli masz gdzieś w okolicy warsztat w którym wciskają na surowo tuleje to wieź tam blok ;]. Mechanik który nam składał silnik mówił ze po takiej naprawie powinien dużo więcej wytrzymać niż przy kupowaniu gotowych zestawów. Koszt naprawy w takim zakładzie to około 1000zł(planowanie głowicy, wciskanie i szlifowanie tulei, zapewne osiowanie bloku i pewnie coś jeszcze). U Ciebie może dojść jeszcze szlif wału więc koszt troche się zwiększy.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 16:56
przez Mariusz x
Odnośnie Iławy, jakieś 10 lat temu robili nam SW-400. Silnika aż chce się słuchać, najładniej chodzący Bizon w okolicy. Bierze trochę oleju, nie wiem dlaczego, może przez to, że nie był dobrze dotarty(wymiana w środku żniw). Jeśli nadal tak dobrze robią silniki, to mogę polecić ten zakład.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 19:30
przez samczyk
tomeklambo napisał(a):masz racje oddaj do zakładu, to nie jest taki prosty silnik do zrobienia jak w c-360. Co do tematu to sąsiad miał tam chyba robiony kilka lat temu i chodził dobrze ;)

Tato zrobił kapitalkę ładnych parę lat temu i silnik ma się bardzo dobrze. Jedynie oddaliśmy blok aby zrobili przekładkę tulei co kosztowało aż uwaga 50pln. Silnik bardzo prosty do naprawy. Kupę nowych części nowych włożono: komplety naprawcze (tłok, tuleja itp.) wał, głowica nowa i inne bebechy. Jedynie po 3 latach wydmuchało uszczelkę, ale to raczej dlatego, że tato przykręcił głowicę bez klucza dynamometrycznego. Właściciele tych ciągników płaczą, że wały się ukręcają. Do naszego tatko kupił jakiś jeden z najtańszych bodajże za 500+zł i odpukać śmiga.

Jeżeli autor tematu choć trochę ogarnia temat mechaniki i ma podstawowe narzędzia to śmiało robić samemu remont. Nie dość, że zaoszczędzisz kasy to i wiesz co do niego włożyłeś :)
Ja nie wiem czego tu się bać. Nie wiem czym on jest bardziej skomplikowany od silnika C-360. Jedynie może być problem z tulejami, ale odda blok do specjalistycznego zakładu i zrobią mu przekładkę za nieduże pieniądze, a reszta to łatwizna ;)

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 20:50
przez tomeklambo
właśnie chodziło mi głównie o te tuleje bo ich grubość jest przerażająca :lol:

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 22:25
przez ziemek
No i co do wału to nie szlifuje się wałów korbowych w tych silnikach. Jak Ci ciśnienia nie trzyma to od razu kup nowy. Zrobisz szlif, zapłacisz kasę i w środku sezonu wał pęknie...

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 00:05
przez Machefi
Po wstawieniu tulei wypadałoby sprawdzić pasowanie tuleja-tłok. Po osiowaniu trzeba jeszcze sprawdzić odległość tłok-głowica, bo wał idzie wtedy do góry. Ciśnienie oleju może być niskie, bo wyrobiła się sprężyna przy pompie oleju, regulująca ciśnienie.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 14:38
przez dawid12
ziemek napisał(a):No i co do wału to nie szlifuje się wałów korbowych w tych silnikach. Jak Ci ciśnienia nie trzyma to od razu kup nowy. Zrobisz szlif, zapłacisz kasę i w środku sezonu wał pęknie...


U nas w 3p wał jest po szlifie i chodzi już z 6-7 lat i nic mu nie jest :D

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 19:28
przez samczyk
U nas też wał po szlifie nie pękł aż do kapitalki silnika. Teraz kupiony najtańszy za coś ok 500pl i odpukać (puk, puk, puk...) śmiga już z 5 lat, a ciągnik nie ma lekko u nas :(

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 23:24
przez ziemek
Znam co najmniej 3 przypadki gdy po remoncie silnika i szlifowaniu wału trzasnął on w niedługim czasie...

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Cz, 14 czerwca 2012, 07:08
przez andrzej2110
Pytanie kto wykonywał szlif. Poza tym wał powinno się prześwietlić pod kątem mikropęknięć.

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Cz, 14 czerwca 2012, 15:56
przez dawid12
Nasz blok jeździł do tej firmy. http://www.bialystokonline.pl/szlif-mot ... ,08,1.html Kilka lat temu wał też oni szlifowali

Popraw link bo po kliknięciu na ten link wyskakuje błąd 404 (strona nie istnieje)

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Cz, 21 czerwca 2012, 07:13
przez stojar
Andrzej znajomi robili silniki Perkinsa w okolicach Zwolenia u Krawca i są zadowoleni (1szt 3P od 360 i 1 4P od kombajnu) zawozisz silnik rano i po 8h wyjeżdzasz z nowym :) oczywiście z gwarancją :))
za 3P coś koło 3,2tys nie pamiętam dokładnie
namiary na stronie http://krawiec.com.pl/

Re: Silnik 3p od 3512

PostNapisane: Cz, 21 czerwca 2012, 22:43
przez andrzej2110
Do Iławy będę miał dużo bliżej.