Układ zewnetrzny hydrauliki

Układ zewnetrzny hydrauliki


Śr, 22 lipca 2015, 19:15
3168
Macursus
 

Opis obrazka

Realizujemy pomysł :brawo: do przyczep zrobiony specjalnie by nie mieszać olejów :thumbup:

Komentarz przez pioter » Śr, 22 lipca 2015, 19:29

nie lepiej w starych oleje powymieniać i pozakładać filtry na wyjściach???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 543
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez igorass » Śr, 22 lipca 2015, 19:37

O to samo miałem zapytać, zrobiłem tak ze 12145 i teraz nie tylko przyczepy ale wszystkie maszyny agreguję jak tam w danym momencie pasuje Zetorem/JD
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez kalus77 » Cz, 23 lipca 2015, 07:02

Ile taka przeróbka kosztuje? Chodzi mi o wszystko przewody, bańka, i ten napęd z wałka? Jak będziesz sterował hydrauliką?
Avatar użytkownika
kalus77
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 132
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:19

Komentarz przez Piotrek25 » Cz, 23 lipca 2015, 08:45

Nie szkoda był fabrycznej belki od zetora pospawać?
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 60
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez rafalos1222 » Cz, 23 lipca 2015, 09:06

Ciekawy pomysł ;) Tylko zrób mocowanie na śrubę centralną bo jak zaczniesz jeździć po nierównościach lub zmieniać kierunek jazdy to będzie przewody urywało ;)
Avatar użytkownika
rafalos1222
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 33
Dołączył(a): Wt, 17 lipca 2012, 18:06

Komentarz przez Pawel675DT » Cz, 23 lipca 2015, 09:10

Jak zrobi owe mocowanie, to może mieć problem przy manewrowaniu z przyczepą, o ile w ogóle przyczepę podczepi ;) Wystarczą dłuższe przewody.
Ostatnio edytowany przez Gość w Cz, 23 lipca 2015, 09:12; edytowany 1 raz
Pawel675DT
 

Komentarz przez rafalos1222 » Cz, 23 lipca 2015, 09:11

A o tym wcale nie pomyślałem...
Avatar użytkownika
rafalos1222
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 33
Dołączył(a): Wt, 17 lipca 2012, 18:06

Komentarz przez wersik21 » Cz, 23 lipca 2015, 11:02

A wystarczy w ursusach zalac olej taki jak w NH:D My tak mamy ze Oleje Utto w skrzyni od DF lejemy tez do ursusa Utto :)
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez Macursus » Cz, 23 lipca 2015, 21:06

o czym Panowie mówicie... Wez teraz wymien olej w 7 ciagnikach, 8 przyczepach i 10 maszynach? jak to wgl dokładnie przeczyścić i ile to czasu zajmie... Pompa robiona specjalnie Tylko na wywóz rzepaku do jednego skupu i w razie potrzeby jak cos trzeba zawieść i wykiprowac przyczepą.... Co do ciągania przyczep nie bedzie z Tym najmiejszego problemu bo pompa bedzie zakładana jedynie podczas rozładunku na wałek, wtedy zaczep musi byc na maxa u góry, ale cigajac w ten sposob przyczepe po placu nic nie przeszkadza ;)

@kalus77 Pompa 1100zł brutto, dorobienie węży 150 zł, rozdzielacz mamy stary, zbiornik tez był, belka tez ;) no i 150zł 30l oleju ;-)
@Piotrek25 mam 2 takie same bo przy NH były, co tu zalowac? a po drugie lezała, moze była uzyta z 20 razy wciągu 26 lat;-)
@rafalos1222 podczas transportu po drodze pompa bedzie demontowana na belkę ;-) beda płaskowniki poziomujace wiec bujać sie nie bedzie ;-)
Macursus
 

Komentarz przez bobek » Cz, 23 lipca 2015, 21:13

:crazy: Dramatyzujesz z tym olejem... jakby Ci od razu miała się skrzynia popsuć, chyba, że NH tak mają. :mrgreen:
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 700
Obrazki: 248
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez Macursus » Cz, 23 lipca 2015, 21:20

@Bobek to powiedz mi dlaczego Np w Case Famarol u PRO jest osobny zbiornik oleju do hydrauliki i do Skrzyni? ;) gdyby mieszanie nie szkodziło to raczej by takiego czegoś by nie było ;-) Skrzynie maja identyczna.. Znajmomy ma NH juz chyba 6 rok i miesza oleje, ma ponad 3tys godz i jeszcze nie wymieniał w skrzyni oleju.. I jak na razie chodzi mu to ;-) wiec nie czepiaj sie NH :P Bo lepiej miec Gorszy Ciagnik, ale swój niż lepszy ale Banku ;)
Ostatnio edytowany przez Gość w Cz, 23 lipca 2015, 21:26; edytowany 3 razy
Macursus
 

Komentarz przez bobek » Cz, 23 lipca 2015, 21:32

Zalać olej spuszczony z NH do Ursusa, podpiąć wszystkie maszyny z olejem innym niż NH, spuścić olej z Ursusa zalać świeżym od NH i po problemie...
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 700
Obrazki: 248
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez mati3010 » Cz, 23 lipca 2015, 21:37

moim zdaniem szkoda pieniędzy i cennego czasu na zabawe, po prostu jak już inni koledzy wyżej pisali pozmieniać olej i tyle, a jak nie chcesz we wszystkim to to musisz się zastanowić np masz jakieś maszyny z którymi pracujesz np tylko c360 to w tych nie ma sensu zmieniać a w wiekszych ursusach pozmieniać na jednakowy z Nh i będzie gitara jak tak porobiłem jak mi się zmiana w jd zbliżała to wtedy napusciłem tego oleju do każdej przyczepy i wsio i jest teraz bez problemu w małych przyczepach mam tylko hipol co c360 z nimi jeżdżą, a i jeszcze jedno każdy olej co jakiś czas trzeba zmienić bo traci on swoje właściwości np jd w skrzyni zaleca co 1500godz lub 3 lata silnik 250 lub 500 albo przynajmniej raz w roku
Student IIst rolnictwa na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku rolnictwo
mati3010
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 69
Dołączył(a): Cz, 3 października 2013, 16:33
Lokalizacja: Gryfino

Komentarz przez Macursus » Cz, 23 lipca 2015, 21:42

@bobek @mati3010 kazdy ma swoje zdanie ;-) dla Nas była to najszybsza i najtańsza rzecz, wiec wybralismy taką opcje ;)
Macursus
 

Komentarz przez Mati995 » Cz, 23 lipca 2015, 21:51

Oj, wyczyścić całkowicie układ hydrauliczny w ciągniku to trzeba minimum 2 razy zmieniać olej. Osobiście również zrobił bym tak jak @mac ;)
Mati995
Zaczynający przygodę
 
Posty: 55
Obrazki: 44
Dołączył(a): So, 2 listopada 2013, 18:01
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez LowRider » Pt, 24 lipca 2015, 07:58

Macursus napisał(a):@Bobek to powiedz mi dlaczego Np w Case Famarol u PRO jest osobny zbiornik oleju do hydrauliki i do Skrzyni? ;) gdyby mieszanie nie szkodziło to raczej by takiego czegoś by nie było ;-) Skrzynie maja identyczna..


Case Farmall U Pro ma skrzynię z wyższej półki bo firmy zf ;) :mrgreen:
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez sebekwolkasos » N, 26 lipca 2015, 13:04

Popieram @bobka. Nie rozumiem tej nadmiernej ostrożności, wręcz fanatyzmu odnośnie olei, jak się wymienia w czas olej i filtr to można tak robić. Sąsiad ma wał Expomu, cała wieś go pożycza do wałowania świeżo zasianych łąk. Sam mam przyczepę którą też pożyczam i czasami czepiam ją do JD (a przedtem ktoś ją np. 60-tką kiprował). W żadnym ciągniku z powodu mieszania olei nic się nie działo. Ale @macursus niech robi jak chce, jego cyrk jego małpy.
Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz, co mówisz - Cesarz Klaudiusz
Avatar użytkownika
sebekwolkasos
Moderator
 
Posty: 252
Obrazki: 133
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 12:56
Lokalizacja: powiat siedlecki (WSI)

Komentarz przez jac4240 » Śr, 11 listopada 2015, 16:53

Masz zdjęcie jak wygląda po zmontowaniu? Jak się spisuje?
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Powrót do Zdjęcia niskiej jakości