Super przyczepka

.
Pamiętajcie, że ani szpilki ani rant nie mają przenosić obciążeń!!!
Rant jest tylko po to by łatwiej się zakładało koło i pomaga wycentrować felgę, szpilki i nakrętki są odpowiedzialne za wytworzenie odpowiednio dużej siły tarcia pomiędzy felgą, a piastą koła i to ta siła tarcia za wszystko odpowiada

.
Reasumując jeśli stało się coś takiego jak u @gospodara znaczy to tylko tyle, że miał niedokręcone nakrętki.
Zwiększać siłę tarcia można przez zwiększanie powierzchni styku i dobranie do tej powierzchni ilości połączeń gwintowych, zwiększając rozmiar szpilki można zwiększyć moment dokręcenia (o ile jest wykonana z tego samego materiału i ma ten sam rodzaj gwintu). Także czasami zanim się wskaże osąd, które rozwiązanie jest lepsze (8 śrub czy 10) warto się zastanowić trochę, bo to nie jest takie jednoznaczne.
Dla użytkowników zachęcam sprawdzenie połączeń śrubowych i wyposażenie się w dobry klucz manometryczny

.