Nawet gdyby był to papier toaletowy, to co ?
Według instrukcji wymiana oleju w silniku co 600 godzin Tomku, jednak wymieniam co 300.
Kiedyś zaślepiłem EGR w Zetorze, też zauważyłem dużą poprawę jakości oleju po tej czynności Robercie.
Hospodar napisał(a):Zawsze mnie zastanawiało czy lepiej jak olej jest czarny czy jak jest jasny. I raczej wolę czarny. Jasny olej mi się wydaje jest jasny dla tego że ma za mało środków myjących i zamiast skumulować zanieczyszczenia sadzę, zapobiegać nagarim itp w sobie zostawia je w silniku? Bo z diesla to olej zawsze czarny być powinien

A jak mało środków myjących to i mało dyspergujacych może byc.... Nie wiem tak se myślę. Ile silników rozbierałem to tam gdzie olej czarny był zawsze spuszczany to silnik wewnątrz czysty. W pewnym momencie zaczołem lać Mot 15-40 z Fuchsa i z racji tego że olej był bardzo jasny to wróciłem do Jd plus-50/rimula r4l.
Sam nie wiem, jeżeli silnik czysty to i olej czysty, tu może mieć wpływ jeszcze to, że silnik pracuje w zakresie 1400-1800 obrotów z racji przekładni bezstopniowej.
Rzeczywiście zwykle spuszcza się czarny ale jak jest lepiej, nie wiem.
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.