przez DuzyGrzegorz » Wt, 9 lipca 2013, 20:36
Z tego co opisałeś to masz alternator na dziewięć diod z wbudowanym regulatorem napięcia. Nie napisałeś jaki to ciągnik, ale jeżeli to C-330 (w C-360 też) to będzie tak:
Na prądnicy masz trzy przewody:
„10” - masa,
„16” - do regulatora i dalej do lampki kontrolnej ładowania (do zacisku „16” regulatora podłączone są dwa przewody).
„18” - do regulatora.
Jeżeli zamieniasz prądnicę na alternator musisz sprawdzić czy na masę masz plus czy minus. Musisz mieć koniecznie minus ma masę bo zniszczysz alternator! Możesz zmienić biegunowość bez żadnych obaw po odłączeniu prądnicy.
Po zamontowaniu alternatora połącz przewodem o przekroju minimum 4 mm kwadratowe, a najlepiej 6 mm kw. zacisk alternatora oznaczony „B+” z zasilaniem rozrusznika (pod śrubę do której jest przykręcony gruby przewód z akumulatora).
Przewód który był przykręcony do zacisku „10” prądnicy możesz (ale nie musisz) do masy alternatora czyli do zacisku „B-”.
Przewód który był przykręcony na prądnicy do zacisku „16” przykręć do zacisku „L”.
Odkręć od regulatora przewody z zacisku „16” i połącz je razem oraz zaizoluj.
Odkręć przewód od środkowego zacisku regulatora przewód „19” i zaizoluj końcówkę.
To samo zrób z przewodem z zacisku „18” regulatora i od prądnicy. Możesz ten cały przewód wyciągnąć bo już nie będzie potrzebny.
Żaróweczka kontrolki ładowania musi mieć 3 W.
Jak coś to pisz, na pewno pomożemy. Pozdrowienia!