Strona 1 z 1

Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 15:48
przez ktos
Stosujecie do dociążania przedniej osi płyn do kół? Jakie wady ma płyn (np. roztwór chlorku wapnia) w przednich kołach? Jak w praktyce nalać płynu do kół?

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 17:17
przez gonzo
Przyłączam się do pytania i jakie są za i przeciw zalania przednich kół?

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 18:54
przez redek
ja zalewam koła zwykłą wodą, korzyści są oczywiste, lepiej dociążony przód, lepsza trakcja itd.

wad jakichś nie widzę, tyle, że trochę roboty, bo na zimę trzeba spuszczać wodę

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 19:21
przez ktos
jak to wygląda praktycznie, jest jakiś specjalny wentyl? Nalewasz wodę z jakiegoś zbiornika czy rurociągu? Mnie interesuje czy płyn w kołach ma wpływ na trakcję przy jeździe z prędkością 40-45 km/h, słyszałem też że opony z płynem nie przylegają tak dobrze do gruntu jak napełnione powietrzem. Za chlorek wapnia zapłaciłbym ok. 100 zł, a za ciężarek 1000 kg (betonowy) ok. 1,5-2 tys. zł, więc myślę nad tym rozwiązaniem, tego dociążenia potrzeba mi tylko przy agr. upr-siewnym

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 20:00
przez redek
Jeżeli wystarczy betonowy obciążnik to nie warto bawić się w zalewanie kół, u mnie tonowy obciążnik na tuzie to za mało, dlatego zalewałem koła.

Wodę leję wężem prosto z kranu, podnoszę przód ciągnika, wykręcam wentylki i tyle. W szybkiej jeździe nie zauważyłem różnicy, w polu uciąg może być mniejszy, bo w kołach zalanych płynem nie obniżysz ciśnienia do 0,8 atm

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 20:15
przez limousine
Jaką obiętość ma opona np. 540/65/R24
To chyba za wiele nie pomoże biorac pod uwage, że koła nie są tak wysunięte jak obciążnik?

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 20:22
przez brzozak2
wada jest taka, ze nie do wszystkich prac ciagnik ma byc dociazony, przy transporcie czy uprawie, to lepiej jak jest odciazony ;) .
chyba, ze dysponuje sie jednym ciagnikiem tylko do ciezkich prac polowych, to ok.

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 20:25
przez gonzo
Co z korozyjnością chlorku wapnia? Po jakim czasie zniszczy felgę przy oponach bezdętkowych?
A może chlorek sodu, czyli sól?, co bardziej korozyjne?
Nie posiada ktoś jakiejś tabeli przygotowywania roztworów? Zbliża się wiosna i takie informacje mogą być bardzo przydatne.

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 20:56
przez ktos

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół

PostNapisane: Wt, 5 lutego 2013, 21:03
przez gonzo
Dziękuję ktosiu :mrgreen: :D

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: Śr, 18 grudnia 2013, 23:17
przez gonzo
Odświeżam temat, pierwszy sezon pracy z zalanymi przednimi kołami uważam za zamknięty.
Napełniałem a wczoraj opróżniłem przy pomocy tegoż urządzonka http://sklep.phu-szczepan.pl/?id=pokaz_produkt&id_prod=104077
Jestem zadowolony, dociążenie pomogło w pracy i wiosną zalewam wszystkie 4 koła. W moim ciągniku uzyskam w ten sposób około 1400 dodatkowych kilogramów, jako że masa była dużym problemem uważam że strata przyczepności spowodowana lekko wyższym ciśnieniem została zrekompensowana z nawiązką przez lepsze dociążenie przodu, dziś jechałem po szosie z już pustymi kołami i ciągnik znowu "skakał" czego nie czynił w takim stopniu kiedy przednie koła były w ~ 75 % objętości napełnione wodą.

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: Pt, 20 grudnia 2013, 17:03
przez pioter
@gonzo mógłbyś jeszcze podać jaki ciągnik, jaka masa ciągnika bez żadnych balastów, jaka masa z przednim balastem, rozmiar opon, będzie pełen obraz Twojego doświadczenia. Dlaczego tylko woda, a nie coś niezamarzającego??? na jakim ciśnieniu pracowałeś w kołach zalanych wodą???

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: Pt, 20 grudnia 2013, 20:07
przez gonzo
Woda bo nawet chlorek wapnia wychodzi dość drogo a glikol kosmicznie drogo przy takich ilościach. Nie wiem cóż to da ale proszę bardzo testowane na ciągniku Zetor Forterra 125 masa bez balastu przedniego około 4800 kg (ma obciążniki w tylnych kołach i przedni tuz) z balastem na przednim tuz jakieś 5200 kg według tabeli do przednich opon weszło jakieś 360l. wody. Wiosną dla samego siebie przeważę dokładnie bez i z balastami. Różnica prawdopodobnie była by mniej odczuwalna w maszynie o większej masie u mnie jednak niby tylko nie całe 400kg a było mocno zauważalne. W wolnej chwili przepiszę tabelę pojemności i masy kół przy 75% napełnienia wodą i mieszaniną wody z chlorkiem wapnia.
Ciśnienie 1,4 przód 1,6 tył , mam przewspaniałe opony Mitas, przy ciśnieniu 1,2 i samym powietrzu udało mi się tylną oponą zdjąć podczas nocnej orki. W przyszłym roku popróbuję schodzić z ciśnieniem ale pewnie 1,2 przód i 1,4 tył to max bo z racji małej objętości powietrza w zalanym kole każą na wysokim jeździć.

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: So, 21 grudnia 2013, 21:04
przez pioter
opony w Zetorze to 420/70R24 i 520/70R38??? podczas napełniania kiedy wiesz że masz 75% pojemności tylko tabele???

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: So, 21 grudnia 2013, 22:20
przez gonzo
Napełniając tym ustrojstwem z linku nalewasz do poziomu wentyla i nadmiar spuszczasz, choć ja wlałem trochę więcej :)

Re: Obciążnik na przedni TUZ czy płyn do kół - dociążanie ciągnika, balast

PostNapisane: N, 22 grudnia 2013, 14:00
przez jac4240
Zimowy płyn do spryskiwaczy nadawał by się do zalania? Trochę taniej wychodzi niż glikol, tylko czy w bezdętkowych kołach można go stosować?