Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Niewymienione wyżej

Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » So, 1 grudnia 2012, 12:59

Witam!!!

W MF 5455 padł akumulator, jedna cela się oberwała, 2004r, więc miał prawo, Był to Tab 105Ah, prąd rozruchowy 880 A w/g EN, szukam coś podobnego ale nie wiem na co się zdecydować.
Ogólnie stawiam na Centre, w C330 są z 2004r, w C360 z 2005r i jest ok, regularnie ładowane itp, tylko mam dylemat czy tradycyjny
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21179

czy bezobsługowy
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21176

Jaką max pojemność akumulatora mogę kupić do tego ciągnika??? alternator ma 80 A.

Jako ciekawostkę dodam, że kabel masowy ma 290cm długości :D zrobiłem mu dodatkowy 30cm i polutowałem klemy.

Drugie pytanie czy ładowanie akumulatora taka ładowarką http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/184832 wydłuży jego żywotność??? obecnie robię to bardzo starym prostownikiem ręcznej produkcji.

Trzecie pytanie, w jaki sposób dbacie o akumulatory w swoich pojazdach??? Myślę że akurat teraz jest na to odpowiednia pora ;)

Pozdrawiam.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez LowRider » So, 1 grudnia 2012, 13:59

Pioter popraw linki ;)
Zanim kupisz akumulator do MF, to zmierz wysokość do osłony, bo nie wszystkie aku się zmieszczą...
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » So, 1 grudnia 2012, 16:28

u mnie nad aku jest filtr powietrza, ale te akumulatory z linku maja taki sam wymiar.
linki po napisaniu posta działały :shock: a teraz nie mam opcji edytuj.
pierwszy
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21179
drugi
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21176
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez bobek » So, 1 grudnia 2012, 16:33

Zaraz poprawimy. ;)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez andrzej2110 » So, 1 grudnia 2012, 17:17

Linki przestają działać gdy się edytuje posta;/
Avatar użytkownika
andrzej2110
Administrator
 
Posty: 597
Obrazki: 123
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:22

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez wiesmag » So, 1 grudnia 2012, 21:08

Bezobsługowy od tradycyjnego różni się tylko budową korka-woda się w korku skrapla a nie odparowuje-czyli nie dolewasz-cała filozofia.

dałeś dwa przykłady-1 więcej Ah za to mniej amper na starcie,2 mniej Ah za to ciut więcej amper na starcie-żeby w mrozach lepiej odpalić to najważniejszy jest ten pierwszy obrót silnika-jak ma strzała to zapali nawet przy mniejszej ilości Ah.
większa ilość Ah to tylko dłużej możesz kręcić,ale jak nie ma strzała to to nic nie daje.

Ładowarka-prostownik masz sprawny?-jak tak to nie widzę potrzeby wydatku-przecież to nie litowe.
Avatar użytkownika
wiesmag
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 237
Obrazki: 52
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:45
Lokalizacja: Czeczewo-okolice Kartuz
Numer GG: 20608063

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Szymon » N, 2 grudnia 2012, 10:40

Wieksza pojemność= dłuższa eksploatacja.
Ja stawiałbym na najtańszy akumulator na rynku, byleby posiadał dobre parametry. Posiadam w pojazdach akumlatory tanie i te drogie ( Centra Futura). Wnioski jakie moge wysunąc z używania tych akumulatorów są proste- jak dbasz, tak masz. Podstawa w akku to dobre naładowanie, jednokrotne rozładowanie akku znacznie obniża jego żywotość i pojemość.
Liczą ze mną się ci ważni! Na nieważnych kładę lachę!
Szymon
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 0
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 13:17

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » N, 2 grudnia 2012, 12:17

Znajomemu Loxa 6v 165Ah wytrzymała rok i 2 miesiące, też sie cela oberwała, gwarancja była na rok, także tanich raczej nie chce.

Większa pojemnośc ok, ale gdzie jest górna granica pojemności dla tego ciągnika???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez bobek » N, 2 grudnia 2012, 12:49

Jak kupisz za duży w stosunku do wydajności alternatora, to po jakimś czasie będzie niedoładowany, nie mniej jednak 10% większy akumulator nie zaszkodzi. Prąd rozruchowy wiąże się z ilością elementów w akumulatorze, im wyższy prąd tym więcej elementów. Jeżeli dwa akumulatory mają takie same wymiary i pojemność, a jeden ma wyższy prąd ładowania to oznacza, że ma więcej elementów, ale są one cieńsze. Tym samym taki akumulator jest bardziej podatny na uszkodzenia, wstrząsy itd, więc tu też wskazane byłoby zachowanie pewnej równowagi.
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Szymon » N, 2 grudnia 2012, 13:04

Bobek piszesz, a nie masz pojęcia o czym. Proszę o sensowne wytłumaczenie tego co napisałeś w pierwszym zdaniu.
Liczą ze mną się ci ważni! Na nieważnych kładę lachę!
Szymon
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 0
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 13:17

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez bobek » N, 2 grudnia 2012, 14:45

Sprawa wyjaśniona. :) Przy częstym rozruchu i krótkim użytkowaniu może to być problem. ;) Normalnie nie występuje...
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » Wt, 4 grudnia 2012, 13:04

znajomy mechanik radził aby kierować się masą akumulatora, im cięższy tym lepiej ;)

między tymi centrami jest 6,5kg różnicy.

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21177
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/21178
Ostatnio edytowano Cz, 6 grudnia 2012, 22:15 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówka, dodanie znacznika URL
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez jac4240 » Pn, 25 marca 2013, 01:00

jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Romek6340 » Pn, 25 marca 2013, 11:02

Centra ma większy prąd przy podobnej pojemności więc po mojemu lepszy na chłodne dni będzie. Te 120 Ah to nie za mało do niego?
Zapraszam sympatyków pożarnictwa,szczególnie z moich stron, do polubienia strony mojej OSP.
https://www.facebook.com/strazospbrzeziny
Avatar użytkownika
Romek6340
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 163
Obrazki: 56
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 21:49
Lokalizacja: Ryki/Lubelskie
Numer GG: 10788631

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez jac4240 » Pn, 25 marca 2013, 17:43

Wystarczający, poza tym skrzynka ma 35 cm długości, także większy nie wejdzie.
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Krzysiek19 » Pt, 5 kwietnia 2013, 22:46

Padł mi akumulator przy reni i nie wiem jaki kupić... na starym były symbole 900a 105 ah ale planuje kupić z dłuższym prądem rozruchowym 120 ah (900 a). Wszystko będzie ok po takiej zmianie? Jak z jakością tego akumulatora? http://allegro.pl/show_item.php?item=3131141848.
Ostatnio edytowano So, 6 kwietnia 2013, 08:39 przez maksiu, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiłem link.
Avatar użytkownika
Krzysiek19
Moderator
 
Posty: 267
Obrazki: 18
Dołączył(a): Wt, 5 czerwca 2012, 14:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » So, 6 kwietnia 2013, 12:27

mi akumulatory z granitu odradzał sprzedawca, pomimo ze miał na półce takie jak chciałem, bardzo duzo zwrotów mają i wiecej już ich nie będzie zamawiał.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Krzysiek19 » So, 6 kwietnia 2013, 14:24

pioter to jaką firmę byś proponował?
Avatar użytkownika
Krzysiek19
Moderator
 
Posty: 267
Obrazki: 18
Dołączył(a): Wt, 5 czerwca 2012, 14:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » N, 7 kwietnia 2013, 13:54

W C330 Centry hd są 11 lat, w C360 takie same 10 lat, ale to Senior o nie dba ;), ja do MF kupiłem też centrę 115Ah, ile wytrzyma zobaczymy.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Krzysiek19 » N, 7 kwietnia 2013, 17:30

Myślałem, żeby centre kupić, ale teraz nie wiem czy taka bezobsługowa będzie dobra http://moto.allegro.pl/akumulator-centra-ca1000-12v-100ah-900a-i3013228961.html
Avatar użytkownika
Krzysiek19
Moderator
 
Posty: 267
Obrazki: 18
Dołączył(a): Wt, 5 czerwca 2012, 14:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » N, 7 kwietnia 2013, 18:00

Te akumulatory są bardzo wrażliwe na całkowite rozładowanie jak i duży prąd ładowania. Jeżeli w samochodzie jeździsz cały czas na światłach które obniżają prąd ładowania to mogą być. Jednak w ciągniku bym się zastanowił i dokładnie obliczył i policzył.
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » N, 7 kwietnia 2013, 18:21

Od regulowania napięcia ładowania jest regulator w alternatorze, światła nie mają nic do rzeczy.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez pioter » N, 7 kwietnia 2013, 19:48

w ładowarce mam bezobsługowy, trzy lata minęło, ale to już jego ostatnia zima, pomimo że ładowany dwa razy w roku, a ładowarka odpalana codziennie.
Ostatnio edytowano N, 7 kwietnia 2013, 20:03 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ortografia
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 538
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » N, 7 kwietnia 2013, 20:22

Mariusz x napisał(a):Od regulowania napięcia ładowania jest regulator w alternatorze, światła nie mają nic do rzeczy.

Regulator ustala napięcie ładowania, które jest odpowiedzialne tylko (pomijam sytuacje ekstremalne) za odpowiedni poziom naładowania akumulatora, natomiast wydajność prądowa alternatora minus prąd obciążenia daje prąd ładowania. Nie można przekroczyć prądu ładowania, bo to grozi zniszczeniem akumulatora, bądź znacznym ograniczeniem jego trwałości. W wyższych temperaturach dla akumulatora bezobsługowego prąd ładowania należy istotnie obniżyć. Akumulatory bezobsługowe bardzo źle znoszą temperaturę powyżej 20 stopni C, zatem jeżeli akumulator jest umieszczony tak jak np. w MF-255, gdzie jest wyższa temperatura wyklucza stosowanie akumulatora bezobsługowego. W przypadku ładowania takiego akumulatora, zwłaszcza w wyższych temperaturach ładowanie powinno być przeprowadzone specjalnym prostownikiem z tzw. kompensacją temperatury. W przypadku gdy nie używam takiego akumulatora przez ponad 2 tygodnie to ja podłączam specjalnie skonstruowany prostownik o napięciu ładowania 13,6 V i maksymalnym prądzie 1,85 A. Trzeba też pamiętać, że akumulatory bezobsługowe mają znacznie mniejszy opór wewnętrzny.
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez gonzo » N, 7 kwietnia 2013, 20:47

Wybacz że pisze na rauszu ale taka specyfika tego forum ;) Jak ja lubię ja Ty dołożysz do pieca :D
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica
Numer GG: 4140280

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » N, 7 kwietnia 2013, 20:49

W samochodzie średniej klasy alternator ma ok 100A. Uważasz, że te 10-15A pobieranych przez żarówki ma znaczenie?
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » N, 7 kwietnia 2013, 23:30

Oczywiście że ma, chociaż w moim sama dmuchawa bierze do 30 A, a komputer też pewnie więcej niż światła. W samochodzie codziennie używanym nie dochodzi do głębszego rozładowania, a i tak akumulator nie wytrzymuje do 7 lat. W traktorze jeżdżę co najmniej 10-12 lat, fakt, że jest zadbany, Jeżeli kilka razy się to wydarzy to wyraźnie skraca żywotność akumulatora. Ponadto, jak napisałem wyżej opór wewnętrzny akumulatora bezobsługowego jest niższy, i to dużo niższy, co ma istotny wpływ na zwiększony prąd ładowania. Pozdrawiam!
P.s.
Nie dokładam do pieca lecz zwracam uwagę, że każdy pojazd ma przewidziany akumulator o odpowiednich parametrach. Do tych parametrów należą między innymi; pojemność, prąd rozruchu i opór wewnętrzny. Do wielu pojazdów można założyć mniejszy akumulator, np. do Bizona, ale żeby się nie przeładowywał bez wymiany alternatora trzeba jeździć na włączonych światłach (ach te prowizorki!). Większy bywa niedoładowany i też jest problem.
Ostatnio edytowano Śr, 10 kwietnia 2013, 23:19 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ortografia
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » Pn, 8 kwietnia 2013, 14:41

Jak zsumujesz pobór prądu odbiorników(ale bez komputera-z nim to przesadziłeś) to i tak wyjdzie, że alternator może wpompować 50 amperów w akumulator. Jak to się ma do zalecanego C/10? Oczywiście taki prąd popłynie krótko, bo napięcie na akumulatorze szybko wzrośnie. Ale jest to jak najbardziej możliwe, np. po ciężkim rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze mocno spadnie.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » Pn, 8 kwietnia 2013, 20:15

W moim samochodzie zabezpieczenie prądowe komputera ma 40 A, a więc "przesadziłem". Alternator może dać prąd 150 A. Model tego samego typu, ale bez komputera jest wyposażony w alternator 80 A. Akumulatory są prawie takie same.
Napięcie nie wzrośnie szybko bo prąd ładowania jest ograniczony oporem wewnętrznym akumulatora. Wzrósłby szybko gdybyś zmniejszył opór wewnętrzny akumulatora do np 30% wartości wyjściowej (opór wewnętrzny akumulatora bezobsługowego to właśnie ok. 30% podobnego akumulatora "obsługowego"). Właśnie dlatego producenci akumulatorów bezobsługowych zalecają napięcie ładowania 13,8 V. Ja swoje ładuje prądem o napięciu 13,6 V, wtedy żywotność jest zbliżona do obsługowych. Układy regulatorów napięcia są przystosowane do każdego układu elektrycznego i akumulatora. Pozdrawiam!
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » Pn, 8 kwietnia 2013, 20:28

No to jaki prąd ładowania może wg. Ciebie popłynąć w tym samochodzie? Wg. mnie będą to i tak dziesiątki amperów, dlatego to, czy włączysz światła czy nie, nie ma znaczenia.
Tym bardziej, że odbiorniki nie są włączane natychmiast po rozruchu, tak więc przez pewien czas alternator pracuje głównie na akumulator.
Ostatnio edytowano Śr, 10 kwietnia 2013, 23:20 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówka
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » Pn, 8 kwietnia 2013, 22:00

Napięcie ładowania tego mojego alternatora to 14.0 V. Przy tym napięciu prąd ładowania jest w normie. Gdybym założył akumulator bezobsługowy to musiałbym wymienić regulator, a raczej zrobić samemu bo taki do tego alternatora dostać graniczy z cudem, na napięcie 13,8 V lub może nawet mniej (nie obliczałem tylko opieram się na zaleceniach producentów). Kiedyś jechałem 320 km z włączoną przetwornicą 350 W obciążoną dużym 19'' laptopem. Przed dojazdem do celu przetwornica zasygnalizowała rozładowanie akumulatora. Pobór prądu przez przetwornicę był pewnie nie większy niż 20 A z uwagi na jej małe obciążenie. Tego ubytku prądu alternator 150 A nie był w stanie uzupełnić! Można zatem wnioskować, że prąd ładowania w moim samochodzie jest mniejszy niż 20 A, pewnie ok. 15 A. Komputer, który jest najbardziej "prądożernym" urządzeniem samochodu bierze prąd już przy rozruchu. Oczywiście dla mnie, jeżeli samochód pokazuje chwilowe zużycie paliwa to nie oznacza że ma komputer. Pozdrawiam!
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » Pn, 8 kwietnia 2013, 22:24

Tak jak piszesz, alternator jest źródłem napięciowym z ograniczeniem prądowym(14V, 150A), akumulator to źródło napięciowe(R, E). R jest rzędu 0,02 Ohm. Prąd ładowania można łatwo obliczyć(uwzględniając dodatkowe rezystancje), i nie będzie to 15 A.

Jeśli w samochodzie masz nadwyżkę prądu rzędu 15A to na myśl przychodzi mi maluch. Tam była taka sama sytuacja, włączenie świateł czy ogrzewania szyby oznaczało brak ładowania. U Ciebie wystarczy mała przetwornica i akumulator zdycha.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » Pn, 8 kwietnia 2013, 22:34

Zapomniałeś dodać, że chodzi o malucha z prądnicą 230 W, bo wersje z alternatorem 500 W tego problemu nie miały.
P.s.
Skoda "Felicja" w wersji z akumulatorem bezobsługowym miała regulator napicia wyskalowany na 13,6 V, a w wersji z akumulatorem obsługowym 14,0 V. Układ elektryczny dla akumulatora obsługowego i bezobsługowego różni się, nie można zatem zmieniać typu akumulatora bez odpowiedniej modyfikacji układu elektrycznego gdyż to odbije się na trwałości akumulatora.
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » Wt, 9 kwietnia 2013, 14:27

Nie chodzi mi o to, czy akumulator ucierpi czy nie. Twierdzisz, że jazda na światłach rozwiąże problem zbyt dużego prądu. W przypadku mojego samochodu wygląda to tak: alternator 70A, po rozruchu brak odbiorników(oprócz zegara i kontrolek). Włączone światła mijania to łącznie 10A. Dodam, że to diesel, i ciężki, zimowy rozruch może znacznie obniżyć napięcie akumulatora. Dlatego uważam, że włączenie świateł praktycznie nic nie zmieni, bo początkowy prąd ładowania i tak będzie rzędu dziesiątek amperów.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez zorzyk » Wt, 9 kwietnia 2013, 17:32

Włączę się do dyskusji. Zmieni, o tyle obniży, a ta maksymalna moc alternatora nie jest uzyskiwana w dolnym zakresie obrotów i nie wierzę że zimny silnik po uruchomieniu kręcisz na obroty by wskazówka amperomierza szła na max. W ciężarówkach jego obecność to standard.
zorzyk
Zaczynający przygodę
 
Posty: 91
Obrazki: 12
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 07:03
Lokalizacja: podlaskie, Białystok oraz gmina Milejczyce

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Mariusz x » Wt, 9 kwietnia 2013, 17:54

To jakiego prądu się spodziewasz zaraz po odpaleniu w przypadku mojego samochodu? Oczywiście nie odpalam na włączonych światłach, tak więc po uruchomieniu nie mam żadnego obciążenia. Uważasz, ze będzie to wartość poniżej 20 A?
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez DuzyGrzegorz » Śr, 10 kwietnia 2013, 00:27

Problem rozwiąże tylko akumulator o parametrach wskazanych przez producenta pojazdu. Widok Bizona koszącego na światłach w południe jest dość często spotykany. Akumulatory z samochodów, światła włącz żeby się nie "gotowały" i w pole :lol: .
Światła w nowoczesnym samochodzie osobowym to niewielkie obciążenie. Oczywiście uruchamiając silnik wyłączamy wszystkie możliwe odbiorniki. W moim przypadku tego nie robię bo za mnie robi to BSI. Nie wiem jaki jest prąd ładowania po uruchomieniu silnika. Dla mnie najważniejsze jest dobranie akumulatora wg zaleceń producenta, a prądu ładowania nie mogę zmierzyć, gdyż największy amperomierz jaki mam ma zakres 50A. Prąd pewnie przekracza zalecaną wartość, bo po 7 latach musiałem wymienić, pomimo że przebieg roczny jest raczej mały, przeważnie poniżej 35 tys. W drugim samochodzie, bardzo rzadko używanym (ok. 10 tys. rocznie) też po 7 latach padł pomimo braku komputera (jest tylko "pokładowy"). Ten drugi samochód kupiłem z rocznym akumulatorem bezobsługowym i jako trzyletni musiałem wymienić. Akumulatory u mnie są zadbane i dobrze dobrane zawsze. Zaobserwowałem pewną prawidłowość co do trwałości. W samochodzie bez względu na markę akumulatora co 7 lat wymiana, w ciągniku co co najmniej 10 lat. Jednak gdy akumulatory nie zawsze są odpowiednio konserwowane proponuję nabyć akumulator lepszej marki, gdyż te są z reguły mniej wrażliwe na błędy eksploatacyjne. To samo dotyczy wstawienia akumulatora o parametrach różnych od zalecanego przez producenta pojazdu. Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano Śr, 10 kwietnia 2013, 23:24 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówka
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez zorzyk » Śr, 10 kwietnia 2013, 14:03

Mariusz x napisał(a):Oczywiście nie odpalam na włączonych światłach, tak więc po uruchomieniu nie mam żadnego obciążenia. Uważasz, ze będzie to wartość poniżej 20 A?

Moje auta osobowe mają cały czas włączone światła, z wyjątkiem chwili rozruchu, a w momencie rozruchu alternator nie jest wzbudzany. Do pojazdów terenowych i ciągników rolniczych polecam akumulatory o zwijanych celach, drogie i niesamowicie trwałe o olbrzymim prądzie rozruchowym.
zorzyk
Zaczynający przygodę
 
Posty: 91
Obrazki: 12
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 07:03
Lokalizacja: podlaskie, Białystok oraz gmina Milejczyce

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez Krzysiek19 » Cz, 11 kwietnia 2013, 19:22

Kupiłem centre professional 12V 120Ah 870A :) Zobaczymy ile wytrzyma :)
Avatar użytkownika
Krzysiek19
Moderator
 
Posty: 267
Obrazki: 18
Dołączył(a): Wt, 5 czerwca 2012, 14:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez farmer.piotr » Pn, 9 listopada 2015, 12:12

Ja ostatnio kupowałem akumulator do swojego Ursusa C330. Problem miałem wcześniej dość spory bo co chwila były problemy z odpaleniem, w ogóle nie dostawał mocy, odpalał tylko z prostownikiem. Nie było mowy o zaplanowaniu prac jesienią. Trafiłem na stronę www.akum.pl, skorzystałem z zakładki "dobór akumulatora" i na drugi dzień wiedziałem już co i jak. Wybrałem Akum 6D1, 165 Ah, 6V, z prądem rozruchowym 850 A. Za akumulator też dużo nie zapłaciłem, a wszystko działa w końcu dobrze. Jestem zadowolony.
Avatar użytkownika
farmer.piotr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pn, 6 stycznia 2014, 01:25
Lokalizacja: Izdebno

Re: Wybór akumulatora, konserwacja itp.

Postprzez jac4240 » Pt, 13 listopada 2015, 17:35

Wymieniłeś jeden aku?Bo raczej nie masz instalacji 6V?
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski


Powrót do Inne

cron