Strona 1 z 2

Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 19:08
przez bobek
Opinie, doświadczenia, ceny tuningu traktorów i pomiary mocy na hamowni.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 20:11
przez Guzik
No właśnie jak to jest z tym tuningiem bo chcę swojemu NH T6070PC dodać mu kilka km.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 21:28
przez slawny sarmata
dla zainteresowanych mam ten adres: http://www.chipexpress.com/ wyglada ciekawie, pare opini przeczytalem na temat tej firmy a sa one pochleble jednak tycza sie tylko samochodow osobowych, fajnie by bylo tez sprzedawac cos takiego w polsce, ciekawe odnosnie tej firmy jest to ze poprostu sie zamiawia chipbox i poprostu to wysylaja poczta, cena mysle ze tez jest atrakcyjna.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 21:36
przez Baron
Ja mam wgrany nowy program do komputera, robił to Pliszka z http://www.traktormoc.pl/zwiekszanie_mocy.html.
Pierwszą różnicę słychać już po samym dzwieku silnika. Były robione na raz między innymi cztery JD 6830 z przebiegami od 40-200mth.
Dzwięk przez tuningiem był metaliczny z stukaniem, po programie silnik pracuje ciszej i równiej, a odgłos bardziej przypomina bęzyniaka niż ropniaka.
Było tak z każdym ciągnikiem że wyraźnie kultura pracy wzrastała. Co do spalania to nic nie powiem ale z tego co się dowiedziałem to powinna zostac na tym samym poziomie lub lekko spaść z tym że w ciągu tej godziny można zrobić więcej na tym samym paliwie.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 10 czerwca 2012, 22:29
przez jac4240
Powiedz ile czasu trwała "akcja tuning", kogo jeszcze JD były robione oprócz twojego?

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 08:12
przez Baron
Prawie dwa dni. Z 20 JD i z 2 NH i coś tam jeszcze. Kogo to niebęde mówił bo mogę mówić tylko za siebie, ale prawie każdy robił.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 08:31
przez Baron
27KM i 94Nm. Pliszka zwiększa o ile on chce, ja tu nie maiłem nic do gadania.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 10:35
przez Baron
Moc mierzył na Wom, a takich danych technicznych niema więc ciężko się odnieść.
Były robione cztery sztuki 6830 z praktycznie jednego miesiąca i podobnym przebiegiem i każdy wyszedł tak samo, a róznice to miejsca po przecinku. Więc można założyć że żaden nie jest słabszy czy silniejszy niż fabryka ustawoła.

Mój na wom miał 129KM a po programie 156KM, czyli na wom więcej o prawie 10KM niż ma seryjnie mocy maxymalnej na silniku bez strat.
147KM mocy maxymalnej minus np wentylator i cały osprzęt pozostały oraz straty na układzie przeniesienia napędu do wom minus to co zostało na wom czyli 129KM daje 18KM straty.
Potem moc zmierzona 156KM + te straty daje mocy maxymalnej na silniku 174KM.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 10:46
przez bobek
@Baron w instrukcji obsługi masz moc na WOM podaną. :)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 11:41
przez Baron
Według danych technicznych moc max to 152KM, a moc na wom to 124KM Czyli 152-124 daje 28KM strat.
U mnie wyszło 5KM więcej niż w serii jeśli chodzi o wom. Czyli 129+28 = 157KM mocy max czyli o 5KM więcej niż seria.
A więc jeśli na wom po programie jest 156KM to plus 28KM strat daje obecnie mocy max na silniku 184KM

Lub jeśli za wzór wziąść 6930 który fabrycznie ma 129KM na wom czyli tyle ile mój, ale moc na silniku wynosi 163KM co daje 34KM strat.
Więc u mnie może być 190KM na silniku.

Moc zmierzona na wom to 156KM, a silnik ma 184-190KM.
A Nm jest zmierzonych 695 więc jest pewnie 738-777Nm

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 14:11
przez Guzik
Ale to w końcu ile on ma km przy pługu jak orzesz ??

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 15:59
przez Baron
W wersji dla bardzo nie kumatych to mniej więcej od 184-190KM dokładnie ile nie da się określić.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 18:31
przez Guzik
Aha to już ogarniam ciekawe czy z niebieskich koni taki wynik by osiągnął

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 18:51
przez Baron
Czort go wie. Pliszka to w zasadzie robi jak chce, jak kucy mu za dużo wychodziło to zmniejszał. Ogólnie to w konkurencji chyba 44tuning czy jakoś tak to jak chłop chce z 120 zrobić 200 to robią. Pliszka kręci bardzo delikatnie tak żeby potem w świat nie szła fama że gdzieś gdzie dłubał coś siadło.
Prawdopodobnie konkurencja do jego wyniku dołożyła 10-15KM żeby chłop uszami klaskał.

Mi tam i to co było w serii do wszystkiego z zapasem starczało więc nie płaczę że tylko tyle wydłubał.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 18:56
przez Guzik
mi tak ze 160 km to na styk by było

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 19:22
przez farmermf
PLISZKA mi badał Lamborghini R5130. Chciałem podniesc moc na 150km, ale po badaniu wyszło ze jest 136km na wom także nie było juz czego podnosić. Jako że wyszło więcej mocy niz myslałem że mam, to chciałem podniesc moment w dolnym zakresie, bez podnoszenia mocy ale nie wyszło. Facet jest bardzo kumaty i konkretny i wiele ciągników miał juz na hamowni.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 11 czerwca 2012, 19:34
przez Baron
Nie śmiał się z Lamborghini?

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 06:05
przez farmermf
Baron napisał(a):Nie śmiał się z Lamborghini?

Nie bo dusił go hamownią a ten nawet dymka nie puścił. Choć sie troche motał bo myslał ze to Deutz. Pierwszy raz miał taki ciagnik na hamowni. :D

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 07:27
przez Baron
Przepytaliśmy go co mysli chyba o wszystkich markach i seriach.
Jeśli chodzi o Deutz to mówił że są strasznie ścisłe i mają duże straty mocy , jeśli chodzi o 6cylindrowe 120-140KM to potrzeba 60KM żeby sam ciągnik jechał.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Wt, 12 czerwca 2012, 18:52
przez wojtek3222
Mi oraz koledze z wioski Pliszka robił JD 5720 i oba na hamowni wykazały identyczną moc 83 km na silniku. Mimo ,że mój ma 2 razy więcej przepracowanych godzin to udało się go podnieść do 101 km na silniku ,a sąsiada do 98. Potwierdzam to co poprzednicy mówią ,bardzo obcykany facet.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 06:37
przez wojtek3222
Indywidualnie.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 20:52
przez johny
A wiesz może w jaki sposób podnieśli moc w 5720 , bo zastanawiam się czy da rade podkręcić 5620 :)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 14 czerwca 2012, 20:14
przez Pawel11441
O ile się nie mylę to ten facet podnosił nam moc w deutzu. Widać, że zna się na rzeczy.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: So, 25 stycznia 2014, 14:28
przez Adrian_Przybylak
A co z gwarancją na ciągnik jeśli chciałbym podnieść moc w ciągniku MF5410, który jest jeszcze na gwarancji ? Możecie podać orientacyjną cenę za takiego chipa ? (najlepiej u Pliszki)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 08:51
przez brzozak2
najlepiej poczekac do zakonczenia okresu gwarancji, bo na silnik ja stracisz, a i jak uklad napedowy Ci siadzie to powiedza, ze od tego (o ile komputek im pokaze, ze jest wirus, ale raczej tak).
cena ok. 3000 z pomiarem, ale jak koledzy mowili, indywidualna sprawa, chociazby ze wzgledu na dojazd.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 09:37
przez LowRider
Do MF5410 chipa nie założy, bo pompa mechaniczna :D co najwyżej regulacja pompy ;)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 12:52
przez Adrian_Przybylak
a jakie efekty idzie osiągnąć po regulacji pompy ?

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 13:12
przez silva
Niedaleko mnie w lubelskim podobno ma byc urzadzenie do pomiaru mocy i maja tez podkrecac

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 13:28
przez gonzo
Adrian_Przybylak napisał(a):A co z gwarancją na ciągnik jeśli chciałbym podnieść moc w ciągniku MF5410, który jest jeszcze na gwarancji ? Możecie podać orientacyjną cenę za takiego chipa ? (najlepiej u Pliszki)

Musimy rozgraniczyć edytowanie programu cykli wtrysków zapisanego w ECU silnika- to robi min. pan Pliszka hamując ciągnik i potem dostosowując ECU do możliwości silnika. Dodać należy że silnik musi ECU posiadać czyli mieć wtrysk CR. wszelkie CHIPY to układy wpinane pomiędzy ECU a pompą które oszukują układ wtryskowy według określonych ustandaryzowanych parametrów. Plus chipa taki że przez naprawą gwarancyjną możesz go wypiąć a plus wgrania nowego programu taki że jest dopasowany do konkretnego ciągnika a każdy ma inne parametry tak naprawdę. Chyba to drugie ważniejsze :think:
Można też podkręcić silnik ciągnika z pompą mechaniczną regulując dawkę paliwa to powietrza i jej stosunek. Tu moja wiedza teoretyczna się kończy ale pewnie hamownia też by zła nie była ? :think:

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 16:05
przez brzozak2
Chip tuning - to zmiana oprogramowanie.
Power box - to pudełko wpinane w elektronikę ciągnika.
Nie tylko układy wtryskowe z systemem CR są podatne na chip tuning, bo w pompowtryskach czy pompie "mechanicznej" ze sterowaniem elektronicznym również można napisać nową mapę.
Mapa składa się z wielu parametrów, dzięki którym można wykrzesać dodatkowe osiągi, każdy tuner ma trochę inny pomysł na optymalizowanie przebiegu krzywych no i nie sterczą nad nim wymogi odnośnie ochrony środowiska ;) .
Samo zwiększenie dawki paliwa i ilości wtłaczanego powietrze przez turbinę, może dać parę dodatkowych KM, ale nie pozwala na tyle co układy sterowanie elektronicznie ;) .

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 16:35
przez Andrzej10
A czy któryś z Szanownych Kolegów orientuje się jak to wygląda w przypadku takich traktorów jak NH T4 lub JD 5E (3 cyl) (oba modele z mocami 55, 65 i 75 KM) gdzie występują 3 moce na tym samym silniku. Nie ma co ukrywać że różnica w cenie nowego ciągnika jest dość znaczna przy identycznym pakiecie wyposażenia a różnicy w mocy 20 KM (w JD coś w okolicach 20 tyś (dane z poprzedniego roku)). Czy tutaj zmiana ustawień pomp/turbiny wystarczą czy idzie wymiana tych elementów? Pozdrawiam

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 19:31
przez gonzo
Krzysiek pijana jestem i nie będę się z Tobą kłóciła ale coś mi się inaczej wydaje jak wytrzeźwieje to się ustosunkuję. :crazy:

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 21:46
przez bobek
@brzozak2 ma racje. Odnośnie boxów to shit zwłaszcza jak ma zmienne stopnie emulacji i do jednej marki jest jeden box i tylko się zmienia stopnie. Mały ciągnik można zajechać jak się przesadzi z modulacją.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: N, 26 stycznia 2014, 23:28
przez Guzik
Czyli te moduły to g. co niby dają 20-30 km. Chcieli mi to wcisnąć za 2000 zł i rzekomo dostanie ciągnik 30 km
Pliszka jest z zachodnio pomorskiego bo trochę takich samych miejscowości wyskoczyło i nie wiem czy dobrze doszedłem po kodzie pocztowym.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pn, 27 stycznia 2014, 16:06
przez Mariusz x
Najprostszy box to rezystor w ładnym pudełku wpięty szeregowo z czujnikiem temperatury płynu. W ten sposób oszukuje się sterownik, przez co zwiększa on dawkę paliwa. Z ciśnieniem doładowania pewnie też da się pokombinować w ten sposób. Taki box można zrobić samemu za 10 zł, albo nawet wersje deluxe za 15 zł- zamiast rezystora dajemy potencjometr. W ten sposób podkręcano stare 1.9 tdi afn, nie wiem czy na nowszych też to działa.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 21:06
przez Arek
bobek napisał(a):@brzozak2 ma racje. Odnośnie boxów to shit zwłaszcza jak ma zmienne stopnie emulacji i do jednej marki jest jeden box i tylko się zmienia stopnie. Mały ciągnik można zajechać jak się przesadzi z modulacją.


Nie tylko mały można zajechać. Znajomy pracuje w serwisie JD i mówił, że mieli przypadek w firmie usługowej w JD 7x30 założyli boxa i po pół roku poszły tarczki w skrzyni a jak go później zmierzyli to podobno miał +40% mocy.
Tak więc jhedynym sensownym wyjściem jest modyfikacja programu i pomiar mocy przed i po. Oczywiście tuner nie może mieć zbyt dużej fantazji i nie może przesadzać z dodawaniem momentu.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 21:12
przez Mariusz x
Box + hamownia może być równie dobry jak modyfikacja programu. Sam widziałem przypadek 1.9 TDI + rezystor gdzie doświadczony tuner stwierdził, że ciężko byłoby napisać równie dobry program.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 21:18
przez gonzo
Ale to już takie trochę chybił trafił zależne od tego co jest w ECU silnika chyba?

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 23:01
przez Mariusz x
Tak, dlatego box montowany w ciemno to zły pomysł, ale jeśli zrobimy pomiary na hamowni to może to działać. Wiadomo, że lepszy jest program, ale nie można od razu skreślać boxa "bo tak".

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 02:54
przez brzozak2
Przeważnie box + pomiar to wydatek większy niż chip + pomiar, a do tego mniej skuteczny, wiec raczej nie ma sensu się w to pchać.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 20:30
przez Adrian_Przybylak
Chłopaki a co powiecie o dokładaniu intercoolera, do ciągników które fabrycznie go nie miały ?

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 20:47
przez bobytempelton
Intecooler można śmiało zakładać, nie zaszkodzi tylko nie należy się spodziewać nie wiadomo czego po montażu, doda tam z 3% mocy max 5% przy dobrym turbo, jak turbina pompuje mniej jak ok 1.4bara bo tak jest ustawiona to zawiele ta chłodnica nie da, przy wyższych ciśnieniach powietrza w dolocie np. w nowszych silnikach gdzie ciśnienie powietrza dochodzi do 2.1 bara i faktycznie przy sprężeniu powietrza wtedy powietrze sie nagrzewa to intercooler działa, a jeżeli jest to stary ursus lub bellarus z niskim ciśnieniem w dolocie to bym się nawet nie bawił w montowanie chłodnic bo to nic nie da, jedynie powiększy układ dolotowy i zrobi z niego butlę do nabijania, silnik będzie miał większą turbodziurę i będzie kręcił kilka obrotów po zgaszeniu, po to montuje się tzw. klapy gaszaki w okładzie dolotu.

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 21:12
przez Adrian_Przybylak
Ciągnik który miałem na myśli to MF 5425 nie mam pojęcia jakie ciśnienie daje turbo w tym modelu, dodatkowo chciałem wyregulować pompę

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 21:29
przez pioter
zacznij od regulacji pompy ;)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 21:37
przez Adrian_Przybylak
co do regulacji pompy, warto wołać pliszkę ? :)

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 22:07
przez pioter
Do mechanicznej pompy Bosch VE nie warto :D

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 22:48
przez Adrian_Przybylak
Czyli pierwszy lepszy miejscowy pompiarz ? czy 3/4 obrotu ? :D

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Cz, 27 marca 2014, 23:07
przez bobytempelton
Jeżeli masz tylko mechaniczną pompę z gaszakiem to możesz sie bawić, ale 3/4 obrotu :D ja bym powiedział tak 1/4 i naznacz miejsce ryską gdzie było ustawione wcześniej, wzrost dawki paliwa powoduje kilka innych rzeczy o których się dowiesz jak przestawisz :D

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: Pt, 28 marca 2014, 13:52
przez Guzik
Potrzebuję jakieś informacje na temat tej firmy https://www.youtube.com/watch?v=MMlVFa_ ... w&index=20

Re: Tuning traktorów i pomiar mocy.

PostNapisane: So, 29 marca 2014, 20:35
przez brzozak2
@Guzik coś Ci nie poszło z tym linkiem.

Przy tym podkręcaniu pompy, chyba delikatnie powinno się również sztangę na turbo rozkręcić, mieszanka nie będzie tak bogata, co powinno skutkować jeszcze większym przyrostem mocy bez nadmiernego dymienia.
Jeśli układ ma przepływomierz powietrza, to można kręcić samą sztanga, a ECU powinien dopasować dawkę paliwa.

Pamiętajmy jednak by nie przesadzać i po jakimkolwiek podkręceniu co te 300 h wymienić olej w silniku, wraz z filtrem, nawet gdy producent zaleca co 500-600 h.