Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

Niewymienione wyżej

Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

Postprzez rosiu » Wt, 9 lipca 2013, 19:43

Witam.
Chciałem zamienić prądnice na alternator marki Steel power model 005045799/0. Głównym problemem jest , jak się "pozbyć" starego regulatora napięcia (alternator ma swój). Przydał by się jakiś schemat lub dobra rada.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano Pt, 12 lipca 2013, 20:44 przez sebekwolkasos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówka
rosiu
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt, 9 lipca 2013, 19:38
Lokalizacja: turek

Re: Zamiana pradnicy na alternator

Postprzez DuzyGrzegorz » Wt, 9 lipca 2013, 20:36

Z tego co opisałeś to masz alternator na dziewięć diod z wbudowanym regulatorem napięcia. Nie napisałeś jaki to ciągnik, ale jeżeli to C-330 (w C-360 też) to będzie tak:
Na prądnicy masz trzy przewody:
„10” - masa,
„16” - do regulatora i dalej do lampki kontrolnej ładowania (do zacisku „16” regulatora podłączone są dwa przewody).
„18” - do regulatora.
Jeżeli zamieniasz prądnicę na alternator musisz sprawdzić czy na masę masz plus czy minus. Musisz mieć koniecznie minus ma masę bo zniszczysz alternator! Możesz zmienić biegunowość bez żadnych obaw po odłączeniu prądnicy.
Po zamontowaniu alternatora połącz przewodem o przekroju minimum 4 mm kwadratowe, a najlepiej 6 mm kw. zacisk alternatora oznaczony „B+” z zasilaniem rozrusznika (pod śrubę do której jest przykręcony gruby przewód z akumulatora).
Przewód który był przykręcony do zacisku „10” prądnicy możesz (ale nie musisz) do masy alternatora czyli do zacisku „B-”.
Przewód który był przykręcony na prądnicy do zacisku „16” przykręć do zacisku „L”.
Odkręć od regulatora przewody z zacisku „16” i połącz je razem oraz zaizoluj.
Odkręć przewód od środkowego zacisku regulatora przewód „19” i zaizoluj końcówkę.
To samo zrób z przewodem z zacisku „18” regulatora i od prądnicy. Możesz ten cały przewód wyciągnąć bo już nie będzie potrzebny.
Żaróweczka kontrolki ładowania musi mieć 3 W.
Jak coś to pisz, na pewno pomożemy. Pozdrowienia!
DuzyGrzegorz
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 349
Dołączył(a): N, 14 października 2012, 17:20
Lokalizacja: łódzkie
Numer GG: 4941697

Re: Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

Postprzez HalBan » Śr, 23 lipca 2014, 15:09

Mam taki alternator dedykowany do C-330. Potrzebuje pomocy jak go podłączyć ponieważ nic nie jest na nim opisane.
Zdjęcia
Avatar użytkownika
HalBan
Zaczynający przygodę
 
Posty: 37
Obrazki: 51
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 12:07
Lokalizacja: LLU

Re: Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

Postprzez HalBan » Wt, 26 sierpnia 2014, 15:56

Może napiszę jak rozwiązałem podłączenie tego alternatora, jak coś źle to poprawcie.
Na początek kupiłem regulator napięcia do poloneza. Pod tą śrubkę M6 na alternatorze podłączyłem przewód do rozrusznika, tą mniejszą śrubkę (M5?) podłączyłem do zacisku 67 na regulatorze. Wsuwkę na alternatorze połączyłem z zaciskiem 15 na regulatorze następnie z kontrolką a na koniec kontrolkę ze stacyjką.
Miernikiem kontrolowałem napięcie ładowania i niby wszystko w porządku.
Avatar użytkownika
HalBan
Zaczynający przygodę
 
Posty: 37
Obrazki: 51
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 12:07
Lokalizacja: LLU


Powrót do Inne