Strona 1 z 1

Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

PostNapisane: Wt, 9 lipca 2013, 19:43
przez rosiu
Witam.
Chciałem zamienić prądnice na alternator marki Steel power model 005045799/0. Głównym problemem jest , jak się "pozbyć" starego regulatora napięcia (alternator ma swój). Przydał by się jakiś schemat lub dobra rada.
Pozdrawiam.

Re: Zamiana pradnicy na alternator

PostNapisane: Wt, 9 lipca 2013, 20:36
przez DuzyGrzegorz
Z tego co opisałeś to masz alternator na dziewięć diod z wbudowanym regulatorem napięcia. Nie napisałeś jaki to ciągnik, ale jeżeli to C-330 (w C-360 też) to będzie tak:
Na prądnicy masz trzy przewody:
„10” - masa,
„16” - do regulatora i dalej do lampki kontrolnej ładowania (do zacisku „16” regulatora podłączone są dwa przewody).
„18” - do regulatora.
Jeżeli zamieniasz prądnicę na alternator musisz sprawdzić czy na masę masz plus czy minus. Musisz mieć koniecznie minus ma masę bo zniszczysz alternator! Możesz zmienić biegunowość bez żadnych obaw po odłączeniu prądnicy.
Po zamontowaniu alternatora połącz przewodem o przekroju minimum 4 mm kwadratowe, a najlepiej 6 mm kw. zacisk alternatora oznaczony „B+” z zasilaniem rozrusznika (pod śrubę do której jest przykręcony gruby przewód z akumulatora).
Przewód który był przykręcony do zacisku „10” prądnicy możesz (ale nie musisz) do masy alternatora czyli do zacisku „B-”.
Przewód który był przykręcony na prądnicy do zacisku „16” przykręć do zacisku „L”.
Odkręć od regulatora przewody z zacisku „16” i połącz je razem oraz zaizoluj.
Odkręć przewód od środkowego zacisku regulatora przewód „19” i zaizoluj końcówkę.
To samo zrób z przewodem z zacisku „18” regulatora i od prądnicy. Możesz ten cały przewód wyciągnąć bo już nie będzie potrzebny.
Żaróweczka kontrolki ładowania musi mieć 3 W.
Jak coś to pisz, na pewno pomożemy. Pozdrowienia!

Re: Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

PostNapisane: Śr, 23 lipca 2014, 15:09
przez HalBan
Mam taki alternator dedykowany do C-330. Potrzebuje pomocy jak go podłączyć ponieważ nic nie jest na nim opisane.
Zdjęcia

Re: Zamiana prądnicy na alternator - zwiększenie wydajności układu ładowania

PostNapisane: Wt, 26 sierpnia 2014, 15:56
przez HalBan
Może napiszę jak rozwiązałem podłączenie tego alternatora, jak coś źle to poprawcie.
Na początek kupiłem regulator napięcia do poloneza. Pod tą śrubkę M6 na alternatorze podłączyłem przewód do rozrusznika, tą mniejszą śrubkę (M5?) podłączyłem do zacisku 67 na regulatorze. Wsuwkę na alternatorze połączyłem z zaciskiem 15 na regulatorze następnie z kontrolką a na koniec kontrolkę ze stacyjką.
Miernikiem kontrolowałem napięcie ładowania i niby wszystko w porządku.