Strona 1 z 1

Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Cz, 30 stycznia 2014, 19:54
przez Piotrek25
Wymieniał ktoś już tuleję w zwrotnicach,dużo jest tam pracy,sprężynę trzeba wyjmować?Niech ktoś napisze jak do tego się zabrać.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Cz, 30 stycznia 2014, 20:35
przez maksiu
My rozbieraliśmy w 7211. Jeśli chodzi Ci o to, że oś zwrotnicy "chodzi" Ci na lewo i prawo, to niestety ale trzeba rozebrać całość. Jedna tuleja jest u góry a druga u dołu. Tuleja to połowa sukcesu, u nas majster napawał oś zwrotnicy i wytaczał na nowo, bo była "wylizana". A tulejki swoją drogą nowe.

Sprężynę wbrew pozorom jest łatwo rozebrać i zmontować. Ja nasze zwrotnice sam poskładałem z nowiuśkimi sprężynami, tylko trzeba sposobem je podejść ;)

Poza tym jest okazja napakować szczerze smaru do środka.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 09:24
przez Piotrek25
@maksiu to trzeba od góry odkręcić tą śrubę co trzyma błotnik i co dale,wybić zwrotnice?

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 12:17
przez zorzyk
Potem odkręcić ten żeliwny obły element . Po bokach masz otwory jakby na kołki.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 13:32
przez maksiu
Odkręcasz górę, potem półośkę i zdejmujesz gumę. Pod gumą jest taka duża nakrętka wkręcana w obudowę i ona wszystko trzyma. Potem Ci to wyjdzie do dołu.

Najlepiej to odkręcić całą półoś i wyjąć z tego profila-wahacza i wziąć na stół. To tylko dwie śruby, a ile wygodniej :)

Masz katalog? Tam ładnie widać co i jak. Jak nie masz to Ci mogę podesłać strony którę potrzeba.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Pt, 31 stycznia 2014, 18:22
przez Piotrek25
Mam instrukcję obsługi tylko. Na razie tego nie będę rozbierał ale chce wiedzie co i jak.@maksi niech zgadnę ta nakrętka w obudowie lekko nie pójdzie?

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 12:15
przez zorzyk
O ile pamiętam to tam są dwie nakrętki. Jedna z drugą wzajemnie się kontrują. Większy problem może być z odkręceniem żeliwnej góry.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 19:14
przez maksiu
Masz słuszność zorzyk - numer 20.
13084
Jedna jest u mnie, w 7211. Widzę teraz różnice jakie są u mnie, a tutaj. Takiej nie rozbierałem, zatem ja się wyłączam w tym temacie :)

Mam nadzieję jednak, że ten skan pomoże.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 19:39
przez Piotrek25
Jak się ociepli to trzeba się wziąć to dokładnie obejrzeć. ;) Jak jest nie wielki luz to można na tym jeździć?Chce mu założyć obciążnik 100kg i mam obawy że przy takim luzie może latać po drodze.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 19:48
przez maksiu
Jak masz przeguby okej to raczej będzie okej i nie ma się czym przejmować ;)

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 19:53
przez Piotrek25
Aha czyli mogę założyć 100kg i latać bez obaw. ;) Ale widać że tam trzeba będzie pewnie tuleje toczyć i zwrotnicę to chyba zawiozę do majstra który zajmuje się takimi rzeczami. :)

Wolę się upewnić abym 3 kołowego zetora nie zrobić gdzieś na bruździe.

@Maksiu może wiesz czy zetor w tamtych czasach stosował 2 rodzaje piast do wąskich (6.00) i do szerokich kół (7.50)?

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 20:29
przez zorzyk
Były różne rodzaje piast, pamiętam jak kiedyś poszukiwałem łożysk, tylko nie wiem czy czopy są identyczne.

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: So, 1 lutego 2014, 23:37
przez maksiu
Łapcie Panowie komplecik:
-zwrotnica 5211:
1308413111
-zwrotnica 7211:
1311213113

Możecie porównać teraz :)

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: N, 2 lutego 2014, 09:39
przez Piotrek25
Widać parę różnic między tymi zwrotnicami,nawet sprężyna inna. ;) Ja mam wąskie piasty na koła 6.00 a szerokie opony 7.50,założyłem koła odwrotnie i teraz ludzie mówią że od razu masywniejszy się zrobił. :D

Re: Zetor 5211 - Przednia oś.

PostNapisane: Cz, 18 września 2014, 19:00
przez Piotrek25
W przednich piasta są 2 łożyska czy jedno łożysko i jakaś tuleja?