Strona 1 z 1

1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Śr, 27 listopada 2013, 22:44
przez Chomik
Ktoś wie dokładnie ? Z tego co sobie "poskładałem do kupy" to :
Tłoki inne ( więcej pierścieni w 16 chyba )
Wał niby też nieco inny
W zwolnicach niby jest jakaś różnica
no i turbo wiadomo

Ktoś dokładnie zna ten temat od podszewki jak to wygląda . Jakie są różnice ?

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Śr, 27 listopada 2013, 23:14
przez Guzik
Pompa paliwowa
Tłoki mają mniej pierścieni w 16 niż w 12
Chłodnica oleju

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Cz, 28 listopada 2013, 14:19
przez robercik
Moc inna :lol:
16 miała 3 biegi główne, aczkolwiek 4 też chyba się pojawiała.

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Cz, 28 listopada 2013, 15:38
przez Gangster
Szczerze jak dla mnie to moc jest podobna bo i 12 i 16 ciągła 4 skiby w obrocie i nie zanosiło się na więcej, żeby 16 pociągła 5 skib;) Jedynie co to więcej paliła

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Cz, 28 listopada 2013, 16:45
przez brzozak2
16tka byla troche mocniejsza, ale tylko w gornych partiach obrotow, to turbo i niezbyt rozbudowany system zasilania paliwem popsuly znacznie przbieg mocy, wiec tak jak kolega wyzej pisze, mocy nie dalo sie zbytnio odczuc, dodatkowo przekladnia potegowala ten efekt.
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/ursus-1634.pdf zobaczcie co sie dzieje ponizej 1600 obr/min.
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/ursus-1234.pdf a w 12tce calkiem znosnie to wyglada nawet jak na dzisiejsze standardy, maleje moc rosnie moment obrotowy, co pozwoli przetrwac silnikowi chwilowy wzrost obciazenia.

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Cz, 28 listopada 2013, 16:58
przez Senator
1614 braknie uciągu na cięższej ziemi przy 5 skibach, oczywiście jeśli obrotowy to półzawieszany, innej opcji nie ma.
Chłodnice oleju skrzyni biegów miały już 1222 i 1224, przynajmniej te z którymi się spotkałem.

Co do różnic:
- turbo i cała reszta z tym związana- kolektory, pompa wtryskowa, pierścienie na tłokach 3 przy turbo, 4 na wolnossącym, wtryskiwacze raczej też były inne, chodzą ploty że wał i korbowody powinny być też inne, lecz niektóre katalogi części podają taki sam nr katalogowy dla turbo i bez,
- skrzynia 3 biegowa przy 1614 tzn 12/6 zamiast 16/8,
- wzmacniacz momentu (żółw-zając) jest mocniejszy - więcej tarczek w koszu choć nie mam pewności że już w niektórych 1224 były mocniejsze, w agromach wszędzie twierdzili że mocniejszy do 1614,
- 2 siłowniki wspomagające na ramionach podnośnika - dużo ludu przy mniejszych od 1614 porobiło sobie też po 2szt,
- co do sprawy zwolnic tylnych starsze szóstki miały węższe ale nowsze czyli 1224 i 1614 miały raczej takie same czyli szerokie,
- dodatkowy zbiornik paliwa przy 1614 pod kabiną z prawej strony,

Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę. Piszę o ciągnikach z końcówki lat 80', bo wiadomo cudowny Ursus klepał te ciągniki jeszcze baaaaardzo długo i później różnice mogły się zmieniać.

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Pn, 2 grudnia 2013, 21:53
przez igorass
Pozwolę sobie jeszcze dodać jedną różnicę, o której koledzy nie wspomnieli - więcej obciążników przy 16' po 8 talerzy na koło,dłuższy jest "pucek" na którym się trzymają. Samemu nigdy nie miałem okazji porównywać, ale podobno znacznie lepszą charakterystykę mają szóstki z tzw. "górną turbiną" montowaną w Skandynawii, mimo że mają z nią tylko ok 135 km.

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Wt, 3 grudnia 2013, 10:19
przez Senator
To jak już jesteśmy przy obciążnikach to wypadałoby dorzucić jeszcze przednie obciążniki, 1614 miały ich dużo więcej niż 1224 :)

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Wt, 3 grudnia 2013, 17:07
przez jac4240
Wie może ktoś jaką długość mają przewody do wtryskiwaczy w "szóstkach"?

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Wt, 3 grudnia 2013, 18:50
przez brzozak2
igorass napisał(a):Samemu nigdy nie miałem okazji porównywać, ale podobno znacznie lepszą charakterystykę mają szóstki z tzw. "górną turbiną" montowaną w Skandynawii, mimo że mają z nią tylko ok 135 km.

zgadza sie, tez bylem zaskoczony charakterystyka tych silnikow, poza tym mialy minimalnie wiecej Nm od 16'tki jesli dobrze pamietam :shock: .

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Śr, 5 marca 2014, 11:31
przez farmer.piotr
Generalnie 16XX miała mieć około 150km, a wyszło około 120-130. Na skrzyni są ogromne straty mocy. No i uciąg za mały w stosunku do mocy silnika. Moc jest ale uciągu brak.

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

PostNapisane: Wt, 15 kwietnia 2014, 08:14
przez marek.j
To jak jest moc a brakuje uciągu to założyć szersze koła a nie 18,4 jak w zachodnim ciągniku 80KM