1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Czyli duże ursusy

1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez Chomik » Śr, 27 listopada 2013, 22:44

Ktoś wie dokładnie ? Z tego co sobie "poskładałem do kupy" to :
Tłoki inne ( więcej pierścieni w 16 chyba )
Wał niby też nieco inny
W zwolnicach niby jest jakaś różnica
no i turbo wiadomo

Ktoś dokładnie zna ten temat od podszewki jak to wygląda . Jakie są różnice ?
Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi

Jak się nie ma co się lubi to trzeba zapier....ć żeby to mieć
Avatar użytkownika
Chomik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 60
Obrazki: 158
Dołączył(a): Pn, 13 sierpnia 2012, 20:39
Lokalizacja: okolice Suwałk
Numer GG: 24438314

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez Guzik » Śr, 27 listopada 2013, 23:14

Pompa paliwowa
Tłoki mają mniej pierścieni w 16 niż w 12
Chłodnica oleju
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański
Numer GG: 33067550

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez robercik » Cz, 28 listopada 2013, 14:19

Moc inna :lol:
16 miała 3 biegi główne, aczkolwiek 4 też chyba się pojawiała.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez Gangster » Cz, 28 listopada 2013, 15:38

Szczerze jak dla mnie to moc jest podobna bo i 12 i 16 ciągła 4 skiby w obrocie i nie zanosiło się na więcej, żeby 16 pociągła 5 skib;) Jedynie co to więcej paliła
Avatar użytkownika
Gangster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 14
Obrazki: 195
Dołączył(a): So, 14 lipca 2012, 21:54
Lokalizacja: Wlkp
Numer GG: 9433249

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez brzozak2 » Cz, 28 listopada 2013, 16:45

16tka byla troche mocniejsza, ale tylko w gornych partiach obrotow, to turbo i niezbyt rozbudowany system zasilania paliwem popsuly znacznie przbieg mocy, wiec tak jak kolega wyzej pisze, mocy nie dalo sie zbytnio odczuc, dodatkowo przekladnia potegowala ten efekt.
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/ursus-1634.pdf zobaczcie co sie dzieje ponizej 1600 obr/min.
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/ursus-1234.pdf a w 12tce calkiem znosnie to wyglada nawet jak na dzisiejsze standardy, maleje moc rosnie moment obrotowy, co pozwoli przetrwac silnikowi chwilowy wzrost obciazenia.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez Senator » Cz, 28 listopada 2013, 16:58

1614 braknie uciągu na cięższej ziemi przy 5 skibach, oczywiście jeśli obrotowy to półzawieszany, innej opcji nie ma.
Chłodnice oleju skrzyni biegów miały już 1222 i 1224, przynajmniej te z którymi się spotkałem.

Co do różnic:
- turbo i cała reszta z tym związana- kolektory, pompa wtryskowa, pierścienie na tłokach 3 przy turbo, 4 na wolnossącym, wtryskiwacze raczej też były inne, chodzą ploty że wał i korbowody powinny być też inne, lecz niektóre katalogi części podają taki sam nr katalogowy dla turbo i bez,
- skrzynia 3 biegowa przy 1614 tzn 12/6 zamiast 16/8,
- wzmacniacz momentu (żółw-zając) jest mocniejszy - więcej tarczek w koszu choć nie mam pewności że już w niektórych 1224 były mocniejsze, w agromach wszędzie twierdzili że mocniejszy do 1614,
- 2 siłowniki wspomagające na ramionach podnośnika - dużo ludu przy mniejszych od 1614 porobiło sobie też po 2szt,
- co do sprawy zwolnic tylnych starsze szóstki miały węższe ale nowsze czyli 1224 i 1614 miały raczej takie same czyli szerokie,
- dodatkowy zbiornik paliwa przy 1614 pod kabiną z prawej strony,

Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę. Piszę o ciągnikach z końcówki lat 80', bo wiadomo cudowny Ursus klepał te ciągniki jeszcze baaaaardzo długo i później różnice mogły się zmieniać.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie
Numer GG: 2241096

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez igorass » Pn, 2 grudnia 2013, 21:53

Pozwolę sobie jeszcze dodać jedną różnicę, o której koledzy nie wspomnieli - więcej obciążników przy 16' po 8 talerzy na koło,dłuższy jest "pucek" na którym się trzymają. Samemu nigdy nie miałem okazji porównywać, ale podobno znacznie lepszą charakterystykę mają szóstki z tzw. "górną turbiną" montowaną w Skandynawii, mimo że mają z nią tylko ok 135 km.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez Senator » Wt, 3 grudnia 2013, 10:19

To jak już jesteśmy przy obciążnikach to wypadałoby dorzucić jeszcze przednie obciążniki, 1614 miały ich dużo więcej niż 1224 :)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie
Numer GG: 2241096

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez jac4240 » Wt, 3 grudnia 2013, 17:07

Wie może ktoś jaką długość mają przewody do wtryskiwaczy w "szóstkach"?
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez brzozak2 » Wt, 3 grudnia 2013, 18:50

igorass napisał(a):Samemu nigdy nie miałem okazji porównywać, ale podobno znacznie lepszą charakterystykę mają szóstki z tzw. "górną turbiną" montowaną w Skandynawii, mimo że mają z nią tylko ok 135 km.

zgadza sie, tez bylem zaskoczony charakterystyka tych silnikow, poza tym mialy minimalnie wiecej Nm od 16'tki jesli dobrze pamietam :shock: .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez farmer.piotr » Śr, 5 marca 2014, 11:31

Generalnie 16XX miała mieć około 150km, a wyszło około 120-130. Na skrzyni są ogromne straty mocy. No i uciąg za mały w stosunku do mocy silnika. Moc jest ale uciągu brak.
Avatar użytkownika
farmer.piotr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pn, 6 stycznia 2014, 01:25
Lokalizacja: Izdebno

Re: 1224 a 1614 - Czym tak właściwie się różni ?

Postprzez marek.j » Wt, 15 kwietnia 2014, 08:14

To jak jest moc a brakuje uciągu to założyć szersze koła a nie 18,4 jak w zachodnim ciągniku 80KM
Avatar użytkownika
marek.j
Zaczynający przygodę
 
Posty: 44
Obrazki: 4
Dołączył(a): Śr, 20 czerwca 2012, 08:02
Lokalizacja: Trzciel


Powrót do Ursus C-385 - 1954