Strona 1 z 1

Osiowanie bloku silnika c330

PostNapisane: Wt, 10 lutego 2015, 19:36
przez SHINee
Witam,
ostatnio zabrałem się za remont główny silnika w mojej kochanej, trzydziestoletniej trzydziestce. Mam zamiar zrobić szlif wału korbowego, wymienić tuleje i zastanawiam się czy warto robić osiowanie bloku silnika. Nie jest uszkodzony, wał nie był pęknięty, a panewki, chociaż już wytarte, siedziały na miejscu. Słyszałem, że przy każdej naprawie silnika powinno się oddać blok do osiowania, ale to ok. 150-200zł z kieszeni. Co mi poradzicie?

Re: Osiowanie bloku silnika c330

PostNapisane: Wt, 10 lutego 2015, 20:35
przez bobytempelton
Przy każdej w silniku 6 cylindrowym, przy 4 cylindrowym jeżeli jest jakies podejrzenie o krzywieniu się bloku np. nierówno wycierające sie po różnych bokach panewki główne, w 3 cylindrowych szczególnie perkinsach też się wichruje blok liche toto, natomiast w c330 nigdy nie widziałem zwichrowanego bloku, jeżeli panewki główne równo się zużywają, każda w tym samym miejscu czyli na stopce dolnej nieco w kierunku obrotów to odpuśc sobie, jeżeli na każdej panewce w innym miejscu to należało by to zrobić. Osiowanie jest też obowiązkowe po pęknięciu wału korbowodu lub po mocno zużytym wale, gdzie np. szlif przeskoczył 2 wymiary.