52 km w dwie strony Spalone 22 litry, z ładunkiem około 14 litrów i na pusto 8. Jazda na TMS-ie, obroty nie przekraczały 1600, prędkość maks 43 km/h Wynik mało zadowalający zważywszy że z ładunkiem wyszło 50 litrów/100 km
Około 1,5 h Janek spalał podobnie ale jechał wolniej, nie pamiętam już dokładnie wyniku. Po oszczędnym Fendzie miałem chęć na lepszy wynik a tu zonk, spalił podobnie jak paliwożerny JD W siewniku do kukurydzy po całym sezonie i zasianiu 200 ha wyszła średnia, łącznie z przyjazdami 8,5 l/h co uważam za dobry wynik.
Na początek się przywitam: Cześć Robert. Bardzo fajnie, że jesteś z nami. Wracając do wątku: Robert nie kokietuj. Masz bardzo porządny jakościowo i prestiżowy ciągnik, ale z 4 cylindrami i mały gabarytowo biorąc pod uwagę jego moc. Musi spalić jak mu dasz po garach. Trzeba było kupić NH T.7 na Auto Commandzie w 6 cyl za te pieniądze . Miałbyś oszczędności.
@Jacek mi gabaryty nie są aż tak potrzebne, do pługa i siewnika zakładam obciążnik i 6 cyl to tylko w pługu bym wykorzystał. 6 spali mniej w ciężkiej robocie a 4 mniej w lekkiej. Jaździłem na testach NH T7 i wiem ile spala, w czym miałbym oszczędności? W siewniku spaliłby mniej jak 8,5 l albo w pługu 12 l/ha? Jeśli chodzi o inny ciągnik to celowałem jeszcze w JD, NH jest konkurencyjny cenowo ale jakościowo chociażby w kabinie wypada gorzej. Nie celuje w markę tylko wybieram produkt który najbardziej mi pasuje pod każdym względem.
Robercik jakie masz gleby, ukształtowanie terenu. Wszystko rozbija sie o to w jakim terenie robisz bo kazdy ma inne warunki , nawet sasiad obok ma inne. W trasie nh mi mniej spali ze wzgledu na przekladnie z max predkoscia 53km/h obroty na poziomie 1670-1580 zalezy od obciazenia silnika. W nh jest wszystko proste do ustawienia bez instrukcji obslugi w fendzie to juz bez instrukcji nic nie zrobisz nawes swiatel nie wlaczysz , przyznam sie ze w 936 nie wiedzialem jak wlaczyc swiatla do jazdy dziennej
powiem wam ze o fendzie krążą plotki ze on taki oszczędny ,ale obserwując spalanie to on spala więcej niz nh chociazby w gruberze 2.6 16l a nh 12-13 tyle ze fendt jest niezawodny a z nh roznie bywa teraz czego by nie kupil to i tak nie bedzie zadowolony w 100 % chcesz cos lepszego musisz wyj*bac kupe kasy nie stac cie na cos lepszego kupisz tansze ale moze sie pierdzielic ... nie do ogarnięcia temat
Robercie to teraz widzisz, ze Fendt pali mniej u mnie Fendt 824 w ciężkiej pracy pali mnie od JD 7820, teraz kup jeszcze jakiegoś T6 i będziesz mógł porównywać wszystkie trzy, a Nh na pewno mniej spali, u mnie TS135a i 6430 tylko w transporcie robi, zwracamy uwagę na ekonomiczność. Tak jak dziedzio mówi w NH jest prosto, ja sam w Fendzie Favoricie nie wiedziałem gdzie światło włączyć, a tam taki mały gumowy zielony guziczek pod kierownicą