Fendt 414 Vario TMS + 2 x Metal Tech DB 12000

Fendt 414 Vario TMS + 2 x Metal Tech DB 12000


N, 2 czerwca 2013, 07:55
3785
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Opis obrazka

52 km w dwie strony
Spalone 22 litry, z ładunkiem około 14 litrów i na pusto 8.
Jazda na TMS-ie, obroty nie przekraczały 1600, prędkość maks 43 km/h
Wynik mało zadowalający zważywszy że z ładunkiem wyszło 50 litrów/100 km :thumbdown:

Komentarz przez mirek767 » N, 2 czerwca 2013, 08:21

Ile godzin cykneło w tym czasie?
Wreszcie obiektywna opinia, a nie jak inni "jest super bo to moje" :brawo: :thumbup:
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez limousine » N, 2 czerwca 2013, 08:25

Na pusto wychodzi 30 litrów/100 km, czyli jest dobrze przy tej mocy ciągnika ;)
Chłop śpi, a mu samo rośnie:)
Avatar użytkownika
limousine
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 109
Obrazki: 157
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 22:03
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Johny66 » N, 2 czerwca 2013, 08:46

Porównując spalanie do słabszego jelenia jak to wygląda?
Avatar użytkownika
Johny66
Zaczynający przygodę
 
Posty: 14
Obrazki: 330
Dołączył(a): Cz, 21 czerwca 2012, 18:33
Lokalizacja: okolice Ciechocinka :)

Komentarz przez robercik » N, 2 czerwca 2013, 08:54

Około 1,5 h
Janek spalał podobnie ale jechał wolniej, nie pamiętam już dokładnie wyniku. Po oszczędnym Fendzie miałem chęć na lepszy wynik a tu zonk, spalił podobnie jak paliwożerny JD
W siewniku do kukurydzy po całym sezonie i zasianiu 200 ha wyszła średnia, łącznie z przyjazdami 8,5 l/h co uważam za dobry wynik.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez JacekNH » N, 2 czerwca 2013, 10:04

Na początek się przywitam: Cześć Robert. Bardzo fajnie, że jesteś z nami.
Wracając do wątku: Robert nie kokietuj. Masz bardzo porządny jakościowo i prestiżowy ciągnik, ale z 4 cylindrami i mały gabarytowo biorąc pod uwagę jego moc. Musi spalić jak mu dasz po garach. Trzeba było kupić NH T.7 na Auto Commandzie w 6 cyl za te pieniądze ;) . Miałbyś oszczędności.
JacekNH
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 0
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:31

Komentarz przez koszczew » N, 2 czerwca 2013, 10:55

Ale taki T.7 byłby mało wykorzystany ;)
Nawiasem mówiąc, spalanie bardzo podobne jak w moim 6930 z ładunkiem 27-28t tyle, że przy obrotach 1900-2200.

Ortografia - maksiu.
Ostatnio edytowany przez maksiu w N, 2 czerwca 2013, 12:58; edytowany 1 raz
koszczew
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 229
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 15:48
Lokalizacja: Iwięcino

Komentarz przez koks » N, 2 czerwca 2013, 11:29

A ile było tego ładunku?
koks
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 101
Obrazki: 108
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 16:55
Lokalizacja: Żuławy Wiślane

Komentarz przez robercik » N, 2 czerwca 2013, 12:09

@Jacek mi gabaryty nie są aż tak potrzebne, do pługa i siewnika zakładam obciążnik i 6 cyl to tylko w pługu bym wykorzystał. 6 spali mniej w ciężkiej robocie a 4 mniej w lekkiej.
Jaździłem na testach NH T7 i wiem ile spala, w czym miałbym oszczędności? W siewniku spaliłby mniej jak 8,5 l albo w pługu 12 l/ha?
Jeśli chodzi o inny ciągnik to celowałem jeszcze w JD, NH jest konkurencyjny cenowo ale jakościowo chociażby w kabinie wypada gorzej. Nie celuje w markę tylko wybieram produkt który najbardziej mi pasuje pod każdym względem.

Ładunku 24 t.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez Dziedzio92 » N, 2 czerwca 2013, 12:43

Robercik jakie masz gleby, ukształtowanie terenu. Wszystko rozbija sie o to w jakim terenie robisz bo kazdy ma inne warunki , nawet sasiad obok ma inne.
W trasie nh mi mniej spali ze wzgledu na przekladnie z max predkoscia 53km/h obroty na poziomie 1670-1580 zalezy od obciazenia silnika.
W nh jest wszystko proste do ustawienia bez instrukcji obslugi w fendzie to juz bez instrukcji nic nie zrobisz nawes swiatel nie wlaczysz ,
przyznam sie ze w 936 nie wiedzialem jak wlaczyc swiatla do jazdy dziennej :shock:
Obrazek
Avatar użytkownika
Dziedzio92
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 1213
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 12:18
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Komentarz przez hipster » N, 2 czerwca 2013, 14:16

powiem wam ze o fendzie krążą plotki ze on taki oszczędny ,ale obserwując spalanie to on spala więcej niz nh chociazby w gruberze 2.6 16l a nh 12-13 tyle ze fendt jest niezawodny a z nh roznie bywa teraz czego by nie kupil to i tak nie bedzie zadowolony w 100 % chcesz cos lepszego musisz wyj*bac kupe kasy nie stac cie na cos lepszego kupisz tansze ale moze sie pierdzielic ... nie do ogarnięcia temat :geek:
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez Favorit » N, 2 czerwca 2013, 20:33

Robercie to teraz widzisz, ze Fendt pali mniej u mnie Fendt 824 w ciężkiej pracy pali mnie od JD 7820,
teraz kup jeszcze jakiegoś T6 i będziesz mógł porównywać wszystkie trzy, a Nh na pewno mniej spali, u mnie TS135a i 6430 tylko w transporcie robi, zwracamy uwagę na ekonomiczność.
Tak jak dziedzio mówi w NH jest prosto, ja sam w Fendzie Favoricie nie wiedziałem gdzie światło włączyć, a tam taki mały gumowy zielony guziczek pod kierownicą :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 42
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez ejcz » Śr, 5 czerwca 2013, 21:25

Tylko żeby porównać spalanie w transporcie to przy tym Fendcie trzeba by postawić JD Premium z Eco Shiftem, albo skrzynią AutoPower
ejcz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 20:11

Powrót do Zestawy maszyn