MF 5455 + Lilla Harie 3,2m.

MF 5455 + Lilla Harie 3,2m.


Śr, 3 grudnia 2014, 10:59
4805
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Opis obrazka

.

Komentarz przez grzesiek5672 » Śr, 3 grudnia 2014, 11:32

w jakim celu te obciążnik na tylnym tuz ?:D
grzesiek5672
 
Posty: 0
Obrazki: 20
Dołączył(a): Wt, 27 maja 2014, 18:55
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez Adrian_Przybylak » Śr, 3 grudnia 2014, 11:56

Jak to do czego? a po co w ciągniku obciązniki ? :D
Adrian_Przybylak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 25
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 08:15
Lokalizacja: Turek

Komentarz przez Skrok » Śr, 3 grudnia 2014, 11:59

Żeby trakcji nie brakowało ..... :D
Ostatnio edytowany przez Skrok w Śr, 3 grudnia 2014, 12:02; edytowany 1 raz
Skrok
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 61
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 20:34

Komentarz przez czarek7340 » Śr, 3 grudnia 2014, 12:12

Ledy na dach zalozone czy to orginalne halogeny? :)
Avatar użytkownika
czarek7340
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 170
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 06:46
Lokalizacja: Płońsk

Komentarz przez pioter » Śr, 3 grudnia 2014, 12:50

na dachy zwykłe wesemy, pozamieniałbym je teraz na ledy tylko co z tymi wesemami zrobić :thumbdown:

jest bardzo duża różnica w uciągu z obciążnikiem ok 750kg, a bez niego, szczególnie po oborniku.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez wiesmak » Śr, 3 grudnia 2014, 13:29

@pioter wymieniłbyś MF-a na nowego 5610? Parametry podobne... ;)
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez LowRider » Śr, 3 grudnia 2014, 14:04

nie podobne :D 5600 jest krótszy, lżejszy, ma mniejszy udźwig podnośnika, obciążenie użyteczne też pewnie mniejsze :)
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez wiesmak » Śr, 3 grudnia 2014, 14:25

wg. prospektów to tylko podnośnik słabszy troszkę... reszta podobna, rozstaw osi, długość, masa nawet większa. ;)
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez gospodar180 » Śr, 3 grudnia 2014, 15:20

Co do tej seri 54xx chyba jedna z lepszych jak nie najlepsza :D Maszyna nie do zdarcia.
Avatar użytkownika
gospodar180
Zaczynający przygodę
 
Posty: 51
Obrazki: 571
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 11:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez czarek7340 » Śr, 3 grudnia 2014, 16:15

Wesemy do c360 i juz :D
Avatar użytkownika
czarek7340
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 170
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 06:46
Lokalizacja: Płońsk

Komentarz przez LowRider » Śr, 3 grudnia 2014, 17:19

wiesmak napisał(a):wg. prospektów to tylko podnośnik słabszy troszkę... reszta podobna, rozstaw osi, długość, masa nawet większa. ;)


waga nawet nieco większa ale skorupa nie wiem czy nie słabsza
5610 ma rozstaw osi 246cm, tyle co 5455 ze ściętą maską, standard miał 255cm rozstawu osi, no i podnośnik 4,3t zamiast 5 lub 6t
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez damian87 » Śr, 3 grudnia 2014, 20:36

pioter pewnie by zamienił na nowego 5610 bo tamten jest nowy a jego parę lat ma :lol:
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez wiesmak » Śr, 3 grudnia 2014, 22:26

@LowRider to rzeczywiście należy porównać go z 5611. ;) Bardziej chodziło mi o to, co @pioter by powiedział na ten silniczek 3garowy w swoim MF-ie... ;)
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez pioter » Śr, 3 grudnia 2014, 22:26

jakby miał ciągnik wymieniać, to 5610 za mały, ostatnio najbardziej podoba mi się Valtra N 113 H5 ;) najbardziej odpowiada mi gabarytem, skrzynia fajna, do tego oska, Tuz i Wom, w nowych MF odstrasza mnie wykończenie kabiny :crazy:

do C360 ledy lepsze bo nie obciążają tak instalacji, a poza tym ma juz jednego wesema i wystarczy :P

nie do zdarcia to jest ten, dzisiaj go z bliska widziałem
http://olx.pl/oferta/fendt-308-CID757-I ... a8fec5430b

silnik w 36 teraz idzie bardzo ładnie, chyba ma lepsza charakterystykę jak w 54 ;) i wydaje mi sie ze jak go dobrze w fabryce ustawia to nie ma się co bać 3 cylindrów.
Ostatnio edytowany przez pioter w Pn, 8 grudnia 2014, 12:51; edytowany 2 razy
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez mietek180 » N, 7 grudnia 2014, 00:08

@pioter a nie wybrałbyś jakiejś kompaktowej "szóstki "? np Maxuma 125? cena ta sama a 6 cylindrów . Za trochę wyższą cenę bylby DF 6140 ale to już troszeczke wyższa liga .
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez gonzo » N, 7 grudnia 2014, 02:20

DF to wyższa liga niż CNH?? Nie wydaje mi się, oczywiście subiektywnie :)
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez pioter » Pn, 8 grudnia 2014, 12:56

jakoś wcale mnie szóstki nie jarają ;) a już tym bardziej te małe w CNH :P u mnie roboty na 6 cyl bedziej mniej jak 100h w roku.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 8 grudnia 2014, 15:22

Dokładnie mnie też nie jarają, dopiero powyżej 200 KM przydałoby się 6 cylindrów. Czwórkami się wygodniej w polu i obejściu pracuje, muszą mieć tylko możliwość solidnego dociążenia.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez mietek180 » Pn, 8 grudnia 2014, 17:40

Miałem na testy Zetora 140 hsx , Valtre N 103/4 H5 z miękką ośką :) , Kubotę 135 Gsx ( dużo spaliła) ,MF przez przypadek przyjechał 3 cylindrowiec 111km i Case Maxum 125 i wszyscy mnie namawiają na JD ale nie wiem bo podejrzewam że to już nie te same jd co seria xx00 czy xx10
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez mateusz93 » Pn, 8 grudnia 2014, 17:56

gonzo napisał(a):DF to wyższa liga niż CNH?? Nie wydaje mi się, oczywiście subiektywnie :)


Oczywiście że wyższa liga. Silnik Deutz-a, mosty i skrzynia ZF :D
Avatar użytkownika
mateusz93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): So, 30 listopada 2013, 20:31
Lokalizacja: SLU

Komentarz przez mietek180 » Wt, 9 grudnia 2014, 00:09

Ceny , które mi zostały przedstawione to Valtra N 103/4 h5 - 230 tys , MF 5611 240 tys , John deere r 6115 około 250-260 tys , to były 4 cylindrowce a 6 to Case Maxum 125 za 230 tys , NH t6 165 czyli to samo za 220 tys no i DF 6140 za około 250 tys. Do każdego ciągnika miał być wliczny tuz . Też mi się podoba Valtra ale trochę mnie przeraziło jak szybko ją zdusiło na glinie gdy pług wszedł głębiej ( pług huard 4x40 20 cm gł a spalanie 12 l /ha) . Chociaż jako ciągnik najbardziej mi gabarytowo pasuje i spalanie b dobre :) A co do testowania case spalanie też wyszło super w orce ( pług Unia 4 Ibis XLS plus ok 23 cm, 2m szer i mozaika na polu łącznie z gliną ) i silnik nie bał się górki z gliną a spalanie wyniosło 12,7 l / ha .
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez bobek » Wt, 9 grudnia 2014, 07:19

@brzozak2 do 200 KM czwórka jako główny koń.... przecież to lekkie i nie stabilne będzie.

@mietek180 porównywałeś dokładnie wyposażenie tych ciągników które Ci oferowali?
Ostatnio edytowany przez bobek w Wt, 9 grudnia 2014, 07:22; edytowany 1 raz
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez Kobys » Wt, 9 grudnia 2014, 07:36

Zwłaszcza jak 4 się będzie dusić a 6 se poradzi, wiem jak u nas przy pługu było.
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez pioter » Wt, 9 grudnia 2014, 13:03

jak ktoś się wychował na polskiej szóstce to na pewno nie da się namówić na mocna czwórkę ;) sąsiad ma T6080 i leci z obrotów jak mój MF.

@mietek kupując nowy ciągnik nie mamy żadnej pewności ile faktycznie będzie miał KM, tak samo biorąc na testy ciągnik od dilera nie mamy żadnej pewności ze ciągnik nie był kręcony :P ja gdybym wybierał brałbym taki który mi najbardziej odpowiada, obsługa, wyposażenie, do tego serwis nie musi być blisko ważne czy chłopaki chcą robic po godzinach ;) bo spawa mocy to jest teraz najmniejszy problem ;)
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez Pawel11441 » Wt, 9 grudnia 2014, 14:07

U nas w df-ie też 6-tka, a szybciej leci z obrotów niż 4-ka w forterze. Aczkolwiek nie widzę u nas jako głównego konia ciągnika 4-cylindrowego, choćby ze względu na to, że są krótsze i przez to mniej stabilne ;)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez LowRider » Wt, 9 grudnia 2014, 14:14

http://www.mccormick.it/ThumbImage.aspx ... rency=True 4,5l FPT 4 cyl 130-170KM, rozstaw osi 273,4cm
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez black80 » Wt, 9 grudnia 2014, 14:57

mnie tam 6 kręcą ja tam w 6 cylindrach widzę same + oczywiście to oprysku i nawozu lepsza 4 ale jak moc przekracza 110ps to tylko 6
black80
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 34
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 21:37

Komentarz przez Arek » Wt, 9 grudnia 2014, 16:55

Wg. mnie czy 4 gary czy 6 to moc nie ma znaczenia tylko wykorzystanie ciągnika. jak do lżejszych prac typu kosiarka, opryskiwacz, rozsiewacz to 170km może być z 4 cylindrów ale jak ciężka robota w polu typu orka, agregat to 6 cylindrów.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bobek » Wt, 9 grudnia 2014, 17:03

@Arek :thumbup:
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 9 grudnia 2014, 17:11

A ja się nie zgodzę ;) , ewentualnie gdy jest produkcja tylko roślinna, to wtedy ok, ale gdy jest hodowla i ciągnik można wykorzystywać zarówno w polu jak i obejściu, to dzisiejsze ciągniki pozwalają na wydajną pracę w polu, nawet w ciężkiej pracy, jak i na sprawne manewry w obejściu, do tego tur i mamy maszynę wykorzystaną ;) .
Jako pomocniczy ciągnik to 3 cylindry ;) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez mietek180 » Wt, 9 grudnia 2014, 22:45

Ogólnie rzec biorąc ciągnik ma pracować na około 60 ha z chęcią powiększenia jako główny koń z ursusem 1012 . Jest u nas także hodowla trzody chlewnej w ilości ok 1700 sztuk rocznie i to wszystko na ściółce . Póki co mamy tylko grubera 6 łap i upr siew Plus s 400 z racji że z takimi maszynami chodził 1012. Koncepcja z upr siew aby dorobić włókę z wałem na przód co by weliminowało przepały w tej pracy , gruber by narazie polatał . Ciągnik miałby pracować w transporcie zboża (przyczepy 5 tonowe do których nie potrzeba dużo mocy - najlepsza byłaby Valtra z ośką :D) ale jakby DF który wygląda kompaktowo a jest 6 garowcem najlepiej by pasował tylko czy warto dokładać ?. Co do Case , spalanie super , budowa jak na 6 garów super , dopasowanie przełożeń wydaje mi się że b dobra , z tym że ludzie którzy mają NH t6 twierdzą że mało jest w nich "pary". I od razu polecają JD . Podpieram się własnym doświadczeniem że jeżeli dobrze się zorganizuje pracę to i nowym 4 cylindrowcem można spokojnie 100 ha obrobić .
@bobek jasne że sprawdzałem wyposażenie i wychodzi na to że valtra miałaby najlepiej dopasowane wyposażenie dla mnie
@pioter myślę że jeżeli by były podkręcone i tyle spalałby to bajka dla mnie :)
@ brzozak No niby można wykorzystać w obejściu ale wożenie słomy ( ciągnik z tuzem i masztem do ładowania bel ) zrobi max 20h a wożenie zboża można wykonać 1012 bo przyczepy małe i pola niedaleko , a jeżeli nawet to transport zboża z pola też nie pochłonie wiele paliwa .
Słowa więkoszości opiniujących " szóstka to szóstka ":) I bądź tu mądrym ... :)
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez Arek » Wt, 9 grudnia 2014, 23:04

Jak będziesz sporo transportu robił to polecam skrzynie 50/40eco, znacznie obniża spalanie przy wysokich prędkościach.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bartex » Wt, 9 grudnia 2014, 23:12

@Arek :thumbup:
@brzozak2 Masz po części racje bo dzisiejsze możliwości ciągników pozwalają na bardzo dużo ale jednak co 6 cylindrów w ciężkiej robocie to nie 4 ;) Miałem okazje testować Kubotę 135 Gsx w pługu zagonowym Kvernelanda 45 cm na korpus, głębokość do 20 cm, ziemia bardzo lekka, pole równiutkie to ledwo 10 km/h wyciągał, a orałem swoim jaśkiem obrotówką Kvernelanda 50 cm na korpus, głębokość do 25cm, ziemia od żwiru aż po glinę, strome góry i dla niego nie było problemem wyciągnąć pod góre 12km/h
Avatar użytkownika
bartex
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 418
Dołączył(a): Pn, 9 grudnia 2013, 17:01
Lokalizacja: Mazury

Komentarz przez mietek180 » Wt, 9 grudnia 2014, 23:35

@Arek dzięki ale tak jak napisałem transportu nie będzie tak dużo zwłaszcza że np rzepak jak sprzedaje to zazwyczaj wiosną i przyjeżdża samochód od firmy kupującej ( w tamtym roku tak było , z tym że nie można wykluczyć że zawsze tak będzie :))
@bartex weź nie wspominaj mi o kubocie :) też ją miałem ja na testach na 5 mtg. Uprawa bezorkowa pod pszenice po rzepaku , ziemia pulchna bo przejechane już 2 razy gruberem , klasa 4-5 , zapieliśmy grubera od ursusa 1012 6 -łapowego i robiliśmy na około 15 cm (nie mierzyłem ) . Działkę 7,34 ha zrobiłem w 3,5 mtg (jest super zwrotna to trzeba jej przyznać :)przez następne 1,5 mtg siałem pszenżyto upr siew Plus S 400 3m ( wyglądał przy niej jak popierdółka :) ) spalił na 5 mtg wyniosło 78 l - MASAKRA!
Ostatnio edytowany przez mietek180 w Wt, 9 grudnia 2014, 23:42; edytowany 1 raz
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 9 grudnia 2014, 23:39

Dobrą gandzie palicie skoro jasiek na glinie, pod górkę, na 25 cm jechał 12 km/h i pewnie jeszcze zużycie paliwa wyszło 13 l/ha ?? ??

Może inaczej powiem, kiedyś gdy systemy zasilania nie były tak precyzyjne (tzn. skomplikowane) nie dało się osiągnąć przyzwoitych parametrów dla ciągników rolniczych z 4 cylindrów, przy dzisiejszych CR to nie jest żaden problem, można osiągnąć zadowalający przebieg momentu i mocy do 200 KM z 4 cylindrów i pojemności do 5 l. Dlatego też moim zdaniem nie ma przeciwwskazań do tego, żeby takie ciągniki były głównymi w gospodarstwach średnich i mniejszych, gdzie wykorzystanie w pracach stricte polowych to 100-200 h rocznie. Skoro są osiągi silnika, hydrauliki, podnośników, to reszta jest kwestią doboru obciążenia, ogumienia i maszyn towarzyszących - np. ciąganych/półzawieszanych, które osobiście preferuję.

Siałem w tym roku 3m tume z nh t6040 i bardzo przyjemnie się jeździło :D .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez mietek180 » Wt, 9 grudnia 2014, 23:45

@brzozak Ja tylko obawiam się schodzenia z obrotów w ciężkich pracach w polu typu orka. Ale skoro 6 cylindrów potrafi mało spalić to czemu nie 6 cylindrów ? ( skoro też jest kompaktowym i skrętną maszyną ?)
mietek180
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 22:44

Komentarz przez brzozak2 » Śr, 10 grudnia 2014, 00:16

Może być 6, jak lubisz. Ja lubię pracować czwórkami.
Przy przekładni bezstopniowej nie ma problemy z obrotami :lol: :lol: .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez bartex » Śr, 10 grudnia 2014, 15:06

@brzozak2 tam nie tylko była glina ale również i słabsza ziemia, a spalanie wyniosło 14 l/ha
Avatar użytkownika
bartex
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 418
Dołączył(a): Pn, 9 grudnia 2013, 17:01
Lokalizacja: Mazury

Komentarz przez Kobys » Śr, 10 grudnia 2014, 16:40

Widać ciężkie ziemie, jak DF 128 się dusił a nh jechał.
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez piston15 » Śr, 10 grudnia 2014, 16:41

@Brzozak2, ile ten nh ma KM że tume ciągałeś ? 140 KM u mnie się męczyło... Prędzej bez talerzówki jeździłeś, to Ci uwierzę :)
Avatar użytkownika
piston15
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 313
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 16:05
Lokalizacja: Malbork/ POMORSKIE

Komentarz przez brzozak2 » Śr, 10 grudnia 2014, 17:12

Czym cięższa ziemia tym łatwiej się toczą narzędzia po wierzchu ;) . NH ma 120 KM.

Takie 140 KM :lol: :lol: , a tak na serio to w mulczu dużo lżej się sieje niż po orce.
Ostatnio edytowany przez brzozak2 w Śr, 10 grudnia 2014, 17:14; edytowany 1 raz
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Kobys » Śr, 10 grudnia 2014, 17:19

Akurat Mariusz robił po atilli tym siewnikiem :)
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez mac » Śr, 10 grudnia 2014, 19:13

mac
 
Posty: 0
Obrazki: 25
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 17:55

Komentarz przez gonzo » Śr, 10 grudnia 2014, 19:47

Ładnie orze i nawet 5 skib ale zabiera do połowy koła :D Gdyby 4 kryły ciągnik z zakładem a jedna poza to bym otworzył buzię ;)
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez black80 » Śr, 10 grudnia 2014, 19:49

brzozak2 napisał(a):Może być 6, jak lubisz. Ja lubię pracować czwórkami.
Przy przekładni bezstopniowej nie ma problemy z obrotami :lol: :lol: .


lubisz a pracujesz 6 w pracy dla 4 wiec gdzie tu logika w twoich wywodach ? Już nie wspomnę faktu że siejesz warzywka 125konnym ciągnikiem gdzie 60dało by rady z palcem w tyłku to gdzie tu argument oszczędności itd. prawda jest taka że od biedy popryskasz i rozsiejesz nawóz 6 ale już w konkretnym pługu lub zestawie do siewu 4 będzie stękać bo nie koniecznie skrzynia lub tylne mosty są tak mocne jak w 6 za to w trudnych warunkach mocna 4 nie zastąpi 6 w wyższej klasie. Powiecie że 4 tej samej mocy zrobi tyle samo ba nawet spadek mocy takiej 4 może być mniejszy niż 6 ale ile taka 4 musi sie napracować żeby wykrzesać te konie i ten moment. Dlaczego niezniszczalne silnik to te z duża pojemnością odprężone. Pewnie że super by było miec w gospodarstwie 3 cylindry 4 cylindry 6 cylindrów o różnej masie i masie użytecznej i różnym wypasie i różnym kolorze itd itp :-)
black80
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 34
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 21:37

Komentarz przez Kobys » Śr, 10 grudnia 2014, 20:13

Nie rozumiem po co siewnik do warzyw i 120 km :crazy: u mnie sieją mf 255 bo tych jest najwięcej, i spokojnie sobie radzą ;) To nawet fajne bo takie popierdółki sobie pojadą same w redlinach.
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez brzozak2 » Śr, 10 grudnia 2014, 21:01

Kobys napisał(a):Akurat Mariusz robił po atilli tym siewnikiem :)

Łooo to jeszcze ciężej idzie jak po pługu :D , ja śmigałem z tym zestawem 10 km/h, dla mnie to wystarczy, bo szybciej to mnie z siedzenia chciało wysadzić, ale kontrolnie rozpędziłem się do 14 ;) .
Talerzówkę płytko miałem ustawioną, bo po co pod rzepak mam wyciągać słomę, którą agregat ładnie wymieszał?
black80 napisał(a):lubisz a pracujesz 6 w pracy dla 4 wiec gdzie tu logika w twoich wywodach ?

A konkretnie? Chyba, że chodzi Ci o ładowacz na ursusie ;) .
black80 napisał(a):Już nie wspomnę faktu że siejesz warzywka 125konnym ciągnikiem gdzie 60dało by rady z palcem w tyłku to gdzie tu argument oszczędności itd.

Sieje samem, która ma 100 km, zużywa paliwa tyle co ferdek, a ma dużo biegów ;) .
black80 napisał(a):Powiecie że 4 tej samej mocy zrobi tyle samo ba nawet spadek mocy takiej 4 może być mniejszy niż 6 ale ile taka 4 musi sie napracować żeby wykrzesać te konie i ten moment. Dlaczego niezniszczalne silnik to te z duża pojemnością odprężone.

Sorry, ale sam sobie przeczysz ;) . Niezniszczalnych silników już nie ma, wszystkie ZS mają turbo :D .
Ostatnio edytowany przez brzozak2 w Śr, 10 grudnia 2014, 21:03; edytowany 1 raz
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez brzozak2 » Śr, 10 grudnia 2014, 21:01

black80 napisał(a): Pewnie że super by było miec w gospodarstwie 3 cylindry 4 cylindry 6 cylindrów o różnej masie i masie użytecznej i różnym wypasie i różnym kolorze itd itp :-)

No właśnie ja twierdzę, że w średnim i małym gospodarstwie lepiej mieć 1 dobry ciągnik, który sprawdzi się we wszystkich pracach dobrze, wzorem np. Skandynawii, gdzie przeważają właśnie takie gospodarstwa, mają zwierzaki, a w zimę jeżdżą do lasu. Byłem w lutym w Norwegii i bardzo dużo Valtr N i Fendtów 300 i 400 śmigało, wszystkie wyposażone w ładowacz :) .
Kobys napisał(a):Nie rozumiem po co siewnik do warzyw i 120 km :crazy: u mnie sieją mf 255 bo tych jest najwięcej, i spokojnie sobie radzą ;) To nawet fajne bo takie popierdółki sobie pojadą same w redlinach.

Nie posiadam żadnej c-330, c-360, mf 255, to co na 5 dni w roku mam kupować taki ciągnik? Poza tym w Same mam 60 biegów do wyboru, a to jet ważniejsze przy siewie warzyw, niż moc ciągnika ;) .
W siewce pali mi 50 litrów na 10 godzin, w siewce buraczanej 30, to ile bym oszczędził siejąc ferdkiem?

Z resztą ja nikomu nie mówię, że ma kupić to czy tamto, tylko że dziś mocne czwórki są najbardziej uniwersalnymi ciągnikami i tyle.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Kobys » Śr, 10 grudnia 2014, 21:21

Dużo :mrgreen: napewno nie zaznasz cudnego nawiewu klimy, i super wspomagania :)
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez brzozak2 » Śr, 10 grudnia 2014, 21:22

W Same nie ma klimy, a we wspomaganie muszę coś popatrzeć bo ostatnio wylata :D .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Powrót do Massey Ferguson