przez KacperV » Wt, 21 czerwca 2022, 23:59
Mam pare kontaktów w Claasie i generalnie.
We wrześniu ponoć nic nie wskazywało problemu, ale w listopadzie mieli taką sprzedaż jak w 2020/2021 przez cały sezon, mimo to przyjmowali dalej zamówienia, w grudniu Claas trochę zbastował, w styczniu były sygnały o tym że nie dojadą kombajny, w marcu oficjalny komunikat że pewna pula nie trafi i trzeba klientów szykować pod ten dramat. Oczywiście faktem jest że większość klientów wyjdzie "obronną ręką" gdyż klienci dostawali jakieś bonusy, w zależności od typu kombajnu od 55k do 95k za niedostarczenie maszyny. (Macie jakieś informacje, chętnie to zderzę z Waszymi informacjami?) Bonusy te często diller przeznaczał na usługi. Większość dostaje maszyny usługowe, nie zastępcze. W myśl tego że zastępcze to macie sami do wyłącznej obsługi jak tu na zdjęciu.
Swoją drogą Limuzyna - Piotr Ci kombajn sprzedawał?
Do sedna, problem jest, ale starają się jakoś to załatwić, Korbanek próbował trochę morde sobie powycierać tym że Claas niedostarczy kombajnów, ale ostatnio coś przestał fikać bo sami mają problemy z Rostselmashem.
AGCO ma problemy, z tym że u nich problemy wyglądały tak że poprostu zamówień nie przyjmowali na przełomie grudnia/stycznia.
John Deere ma opóźnienia nawet na kombajny wrześniowe (kolega zakupił T670 i niewiadomo kiedy przyjedzie)
Problem jest wielki, tylko mnie zastanawia podejście producentów - potężna komputeryzacja, informacje co, gdzie jest, a nie potrafili poprostu zachować się uczciwie, niepazernie i puścić informacje do dillerów że maszyn nie będzie, bo nie mamy na magazynie części do produkcji?
Przerabiałem temat z częściami do Horscha, silnikami do Maestro... W Polsce miał tylko Agro-sznajder i momentalnie wyszły, centrala Horscha rzekomo nie była w stanie na szybko dostarczyć.